На каков келнер вреди да се даде бакшиш? „Меки“ вештини кои носат профит во туристичката индустрија

68

Колку се важни „меките“ вештини во угостителството? За угостителите – исто толку важно колку и техничкото познавање на работата.

Бидејќи „клиентот е секогаш во право“, вербалната комуникација со нив мора секогаш да биде на највисоко ниво за да им остави најдобар можен впечаток. Со ова се согласува и Ксенија Бељан, директорка на хотелско-туристичката школа Опатија и претседател на Здружението на угостителско-туристички училишта на Република Хрватска.

Забележува дека меките вештини се недоволно застапени во образовните програми – комуникација, решавање конфликти, тимска работа, емпатија, креативност и позитивен став. Додава дека на овој проблем особено укажала наставничката Загорка Иванковиќ, долгогодишен ментор на учениците од економската група на предмети.

– Таа ја вклучи едукативната програма „Raise The Bar Youth“ во наставната програма и училишната програма на Училиштето за угостителство и туризам во Опатија, чија цел е да обезбеди дополнителна обука за средношколците со угостителство и туризам преку пренесување на меки и деловни вештини –  изјави Бељан за Глорија.хр.

Зошто овие вештини се толку важни за секој кој сака да изгради успешна кариера како келнери, шанкери, баристи, готвачи, ресторани, менаџери на хотели и други вработени на слични работни места?

Една од најважните вештини: позитивен став
Позитивниот однос кон работата, гостите и колегите е една од најважните вештини поради неговото повеќекратно влијание врз целокупното искуство на гостите, квалитетот на услугата, динамиката на тимот и деловната репутација. Насмевката, доброто расположение, дури и кога денот не ви е добар, промовира атмосфера на топлина и гостопримство. Покрај тоа, во конкурентниот свет на гостопримството, извонредните искуства оставаат неизбришлив впечаток кај гостите и ги поттикнуваат да се вратат на местото каде што се чувствуваат добредојдени.

 Активно слушање
Добрата комуникација значи, пред сè, активно слушање и размена на информации на соодветен начин, а потоа читање невербални знаци и прилагодување на стилот на комуникација во зависност од тоа со кого разговарате.

Емоционална интелигенција
Емоционалната интелигенција значи дека ќе бидете подготвени да преземете одговорност за сопственото однесување и грешки и дека можете да размислите како вашите постапки влијаат на другите гости и колеги и како да им пристапите со разбирање и емпатија.

„Одговор на приговор“
Решавањето проблеми – колку добро менаџерите и вработените можат да управуваат со конфликтите има големо влијание врз успехот на угостителската компанија, како меѓу вработените, така и во комуникацијата со гостите. Една студија покажа дека 83% од анкетираните гости повторно би резервирале хотелска соба доколку добијат разумен одговор од раководството за нивната негативна онлајн рецензија.

Креативност и внимание за детали
Креативноста е исто така важен дел од бизнисот со угостителство и туризам и не е само за создавање одлични менија и уметност за цртање кафе, туку и за дизајнирање специјални услуги и искуства што секој гостин ќе ги цени. Тоа се, на пример, одлична организација, беспрекорно уредени соби, добро презентирани оброци или внимателно дизајнирани туристички тури.

Последно, но не и најмалку важно – тимска работа
Тимска работа – последната, но не и најмалку важна вештина е тимската работа. Често се среќава во работните биографии, но кога ќе дојде време некој да се пофали со тоа, многу луѓе се повлекуваат. Работата во тим ќе ги олесни добрите комуникациски вештини, што е особено важно во угостителството и туризмот.