Најчести причини поради кои вработените ја напуштаат компанијата

276

Важно е да се знае зошто вработените ги напуштаат компаниите. Бидејќи е потребно многу време и напор за да се пополнат овие позиции со нови вработени, корисно е за работодавците да најдат начини да ги задржат оние кои веќе се во компанијата.

Причините за промена на работните места значително се променија по епидемијата на Ковид-19. Покрај прениската плата и желбата за нови предизвици и напредување во кариерата, сега има и нестабилност на работното место, преголем обем на работа или нерамнотежа помеѓу работата и слободното време и работа која не нè унапредува, објаснува Ајда Шибинчиќ, директорка на HR консултантска компанија FirstClass.

Можеме да одлучиме да го смениме работното место и кога сме задоволни од сегашното работно место, но не искушува нова кариера со подобра плата, нови предизвици или поголема одговорност, додава Шибинчиќ.

Најчестите причини поради кои луѓето одлучуваат да дадат отказ или да ја сменат работата, како што објави платформата за човечки ресурси indeed.com:

1. Потребата за нов предизвик
Откако извесно време сте на истото работно место, добро се запознавате со вашите должности и обврски. Во одреден момент, може да се чувствувате како да не можете да научите ништо повеќе. Во овој случај, луѓето често бараат нов предизвик.

2. Желбата за поголема плата
Ако некој вработен смета дека е недоволно платен за својата работа, може да одлучи да бара нова работа. Можеби е подготвен да прифати поголема одговорност, а со тоа и поголема плата. Понекогаш, сепак, потребата за повисока плата се јавува кога поединецот го менува начинот на живот или основа семејство.

3. Чувство на недостаток на инспирација
Она што беше возбудливо на почетокот може во одреден момент да го остави вработениот неинспириран. Со ново работно место, доколку сегашниот работодавец не му даде нови задачи, тој повторно може да ја почувствува страста за работа.

4. Потребата вработениот да се чувствува ценет
Чувствувајќи дека е лесно заменлив на работа, вработениот можеби ќе сака да најде позиција каде што неговите напори ќе бидат повеќе ценети. Добро е ако вработениот чувствува дека неговата работа е важна и дека тоа влијае на успехот на компанијата. Во почетните работни места, ова може да биде потешко, бидејќи тие носат помала одговорност.

5. Наоѓање подобар однос со менаџментот
Сосема нормален дел од животот е да се сложувате со некои луѓе повеќе отколку со други. Ако некој вработен смета дека му треба охрабрувачки менаџер или претпоставен, тој може да бара компанија која повеќе ги цени односите меѓу вработените и менаџментот.

6. Барање раст и напредок во кариерата
Една од причините за промена на работните места е ситуацијата во која вработениот кај сегашниот работодавач е ограничен во поглед на напредување и учење на нови вештини. Чувството дека можете да напредувате во кариерата може да биде клучот за да се чувствувате исполнето. Затоа, добрите работодавци обезбедуваат постојана обука, како што се работилници, семинари и предавања.

7. Потреба за повратна информација или структура
Некои луѓе се задоволни со подинамична работна средина, додека на други им треба поголема структура и може постојано да не се сигурни како нивниот менаџер гледа на нивниот напредок и напор. Клучот е да добивате редовни повратни информации од работодавачот.

8. Желба за движење
Има многу причини за преселба – љубовта може да не однесе на друго место, можеби дури и желбата да живееме поблиску до семејството. Ако работното место не нуди далечински работи, вработениот можеби ќе треба да најде нова работа.

9. Флексибилен распоред и платен одмор
Многу вработени сакаат позиција со флексибилен распоред и можност за работа од далечина. Ако во одреден момент компанијата повеќе не му дозволи да го стори тоа, тој може да одлучи да најде компанија каде што ќе ја има оваа опција. Честа причина за напуштање на работното место е недоволниот број на платени денови за одмор.

10. Чувство дека вашата работа се променила во негативна насока
При засновање работен однос, работодавачот му ги презентира на работникот задачите и одговорностите, како и предностите и придобивките. Меѓутоа, како што се развива компанијата, тој може да открие дека неговото работно место изгледа многу поинаку отколку на почетокот. Тоа може да значи, меѓу другото, дека тој извршува задачи кои не биле предвидени или дека некои од ветените придобивки не се достапни.

11. Желба за појасна визија на компанијата
Работата може да изгледа значајна за многу луѓе само ако работат за компанија со јасна визија. Ако целите и мисијата на работодавачот се нејасни, тој може да биде во искушение да работи за компанија со појасни вредности. На овој начин, тој исто така подобро ќе разбере како неговата работа и помага на компанијата да ги постигне своите цели.

12. Потребата за поголема рамнотежа помеѓу работата и приватниот живот
Времето за пријателите, семејството и хобито е важен дел од здравата рамнотежа помеѓу работата и животот. Ако некој вработен чувствува дека нивниот претпоставен контактира со него премногу често надвор од работното време или дека постојано работат прекувремено, тоа може да почне премногу да влијае на неговиот личен живот и да доведе до чувство на исцрпеност.

13. Наоѓање финансиски посигурна компанија
Буџетските кратења и ограничените ресурси можат да бидат голем предизвик. Доколку компанијата се соочува со финансиски проблеми, вработениот може да се чувствува многу несигурно и да бара нова работа.

14. Желба за поголема независност
Некои менаџери имаат голем проблем со микроменаџирањето – односно, тие следат сè што правите и не можат да ја испуштат контролата. Во овој случај, вработениот може да почувствува дека му треба поголема независност и автономија во неговата улога. Квалитетниот работодавач им верува на своите вработени и им дава можност сами да ги прават работите (а со тоа и да учат).

15. Барање признание
Позитивните повратни информации и пофалбите се начин менаџерите да направат вработените да се чувствуваат ценети. Кога недостасува такво признание, мотивацијата може да биде голем проблем.

Добра практика нагласена од компанијата FirstClass е воведувањето на таканареченото „излезно интервју“. Ова е транспарентен разговор зошто работникот си оди, од што не бил задоволен и како се чувствувал во компанијата. Исто така, на овој начин, организацијата може полесно да ги идентификува факторите на заминување и да воведе подобрувања.