Научете од Пикасо како да наплатите

475

Постојат неколку верзии на познатата анегдота од животот на Пабло Пикасо, големиот уметник од првата половина на минатиот век, во која тој бара неразумна сума пари за својот цртеж. Мит или не, оваа анегдота влезе во професионалната деловна литература како „парадоксот на Пикасо“.

Пикасо продава
Заедничко во сите верзии на овој настан од животот на Пикасо е дека една госпоѓа од високото општество му пришла на сликарот и му подала салфетка. Таа го замоли Пикасо да нацрта нешто за неа на салфетка. Таа рече дека со задоволство би платила што и да каже сликарот.

Пикасо извадил молив од џебот и на понудената хартија за неколку моменти нацрта коза.

„Ќе ве чини 10.000 долари“, рече тој, подавајќи ѝ на одговорната салфетка со шари.

„Но вие тоа го нацртавте за помалку од 30 секунди!“, зачудена од сумата, се побунила госпоѓата.

„Не“, мирно одговори Пикасо.

„Ми требаа 40 години да го нацртам ова“, додаде тој.

Помалку време е еднакво на пари
Биографиите на големите уметници бележат многу слични детали. Така американскиот сликар Џејмс Мекнил Вистлер во еден од судските случаи со уметничкиот критичар Раскин потврдил дека за една своја слика наплатил 100 гвинеи (стар британски златник).

„Ох! Два дена! Наплативте 100 гвинеи за слика што сте ја направиле за два дена!“, го обвинија Вистлер.

„Не, јас наплатив за животното знаење“, одговори Вистлер.

Приказната за браварот што Џеф Хејден ја раскажува во мотивационите разговори ја носи истата порака – вложеното време, работа и искуство имаат цена и мора да се платат.

„Бравар почетник завршува работа за еден час и наплаќа 100 долари. Клиентот е задоволен. Неколку години подоцна, истиот тој бравар преку работа стекнува вештини и знаења и доаѓа во куќата на еден стар муштерија. Овој пат ја поправа бравата за 15 минути и ја наплаќа истата сума.

Одлично, но работеше само 15 минути за истите пари. Како може да ги наплати истите 100 долари?!“, пишува Хејден.

Исто како и во „Парадоксот на Пикасо“, браварот го нуди истиот резултат за исти пари, само инвестира помалку време и корисникот на услугата сосема поинаку ја перципира нејзината вредност. „Како можете да наплатите иста сума за работа на која вложувате многу помалку време?“.