Пад на финфлуенсерите: Падот на пазарот ги уништи финансиските инфлуенсери

23

Во последните две години, а особено за време на пандемијата, дојде до бум на финансиските инфлуенсери или како што се нарекуваат финфлуенсери. Со лудиот раст на пазарот на крипто, многумина сакаа да „омрсат брк“, бидејќи кога нешто на интернет ќе доживее „hype“, има и кликови, а на крајот и некаков профит од тие кликови. Се појавија голем број вакви прилично непроверени „советници“ и може да се каже дека ги окупираа социјалните мрежи, пред се TikTok и YouTube.

Исто така, големиот раст на пазарот на крипто и големиот профит на крипто компаниите исто така ги полуде познатите личности, па многумина се појавија во крипто-реклами кои ветуваа „брда и долини“ и се фалат дека и тие сега се во крипто светот.

Како поминаа и колкав легитимитет имаа сите оние познати личности кои исто така „хипуваа“ криптовалути и NFT најдобро покажаа креаторите на култната серија South Park, во епизодата „The Streaming Wars“, каде што ги осудија познатите личности кои направија будали од себе на најдобар можен начин, кревајки ги криптото и NFT до небо, без вистинска покритие.

Кралот на финфлуенсерите

А тука е и Илон Маск, можеби најпознатиот финфлуенсер, кој ги полудува пазарите во последните две години со своите крипто твитови. Прво, криптовалутата Doge отиде „на месечината“, судејки според сопственикот на Тесла, а потоа го зголеми растот на акциите на GameStop кога твитна „Gamestonk“, по што многумина побрзаа да купат акции на GameStop, кои беа „шортирани“ од големите хеџ фондови.

Но, оваа година Маск молчи. Молчат и многу други финфлуенсери, а од познатите нема ни трага, ниту пак има крипто реклами. Сега не е време за финансиски совети бидејќи бруталната 2022 година ги збриша големите придобивки кои поединечните инвеститори ги направија во изминатите две години.

Едноставно кажано, како што акциите паѓаат и крипто зимата се продлабочува, пазарите станаа помалку подложни на „допирот“ на финфлуенсерите. Многу од најголемите икони на пазарот, како Маск, Кети Вуд од ARK Invest и кралот на SPAC, Шамат Палихапитија, замолкнаа оваа година, додека некои финфлуенсери сè уште се обидуваат да допрат до својата публика за време на мечкиниот пазар.

Еден од нив е Џон Ерингман, креатор на финансиски содржини кој им дава пазарна мудрост на TikTok на своите 1,3 милиони следбеници.

„Ангажманот опадна од врвот на пазарот во ноември 2021 година. Не само што се намалени прегледите, туку и приливот на приходи е преполовен. Минатата година беше најдобрата година што сум ја имал. Оваа и следната година ќе бидат многу помалку профитабилни“, вели Ерингман.

Ерингман верува дека финансиските инфлуенсери ќе се задржат на социјалните мрежи, но вели дека пазарот на мечкини цени бил тежок за многумина, вклучително и за него. Професорот кој ја истражувал психолошката мотивација на трговците со крипто, Пол Делфабер, верува дека инвеститорите едноставно се премногу чувствителни на предлозите на финфлуенсерите кога пазарот паѓа, т.е. кога ќе се појави мечкин пазар.

„Стотици нови мали инвеститори и многумина на социјалните мрежи ги прифаќаат пораките на Маск бидејќи знаат дека сè што ќе допре се претвора во злато“, објаснува Делфабер и додава дека сега е потешко да се убедат луѓето да инвестираат поради мечкиниот пазар.

И вистина е, Илон и другите финфлуенсери пораснаа за време на биков пазар, и веројатно секој знае некој што се впуштил во крипто, NFT, акции или нешто друго во последните две години. Биков пазар едноставно ги впива луѓето и многумина го гледаат како можност за брз и лесен профит.

Лесно ладење

LunarCrush, аналитичка страница која ги следи споменувањата на акции и криптовалути на социјалните мрежи, покажува намален социјален ангажман за некои од најпопуларните акции меѓу малопродажните инвеститори откако S&P 500 го достигна најниското ниво во јуни, означувајќи ја својата најлоша прва половина од годината од 1970 година. Ангажманот на Тесла, една од најозборуваните акции на социјалните мрежи, падна од нивото достигнато претходно оваа година. Од средината на јули, објавите за Тесла надминаа 100 милиони прегледи, додека минатата година тој број се движеше околу 240 милиони прегледи.

Направете простор за ботови

Како што влијателните се повлекуваат пред годинешниот пад на пазарот, постои празнина што се пополнува со огромни количини на несакана пошта или спамови, објаснува Џон Фарјо, главен директор за производи на LunarCrush.

„Спам активностите на социјалните медиуми, кои можат да бидат објавени од луѓе или ботови, обично се обид да се влијае на расположението на пазарот или на купување и продавање на одредена акција или крипто средство. Ова може да варира од корисници кои се преправаат дека се некој друг – како што е порастот на лажни објави од Виталик Бутерин пред спојувањето на Ethereum или која било друга активност што се гледа како обид за вештачко зголемување на цената на акциите или крипто токенот“, вели Фарјо.

Спам е најбрзорастечката метрика следена на веб-страницата на LunarCrush, рече Фарјо, додавајќи дека се зголеми експоненцијално откако почнаа да го следат.

Студијата на Харвард покажа дека ако спамер продаде акции неколку дена по големото рекламирање на социјалните мрежи, тој ќе оствари поврат од 4,29 проценти.

Од друга страна, луѓето кои купуваат акции надуени од шемите на спамери и ги продаваат два дена подоцна, во просек ќе изгубат 5,5 отсто од тргувањето, без да ги вклучиме брокерските такси.

А ширењето на спам како нова форма на влијание на берзата би можело да биде траен факт од 2022 година, велат експертите.

Сепак, тоа не значи дека финфлуенсерите ќе бидат целосно избришани бидејќи секогаш има наивни луѓе кои сакаат да слушнат реченица од некој на кој му веруваат: Слушај, имам дојава…