Пад на извозот на кинески ЕВ, Европа е најголем губитник

Извозот на кинески ЕВ се намали за 18 проценти севкупно гледано, но некои пазари паднаа за неверојатни 50 отсто

Извозот на електрични возила од Кина забележа значителен пад во февруари, што ги наведува аналитичарите да се запрашаат дали „кинеското електрично надигрување“ е можеби поприлично ранливо отколку што се чинеше. Според податоците на кинеската царинска управа, анализирани од Bloomberg, извозот на електрични автомобили од Кина се намали за 18% на годишно ниво – од 113.000 возила во февруари 2023 на 92.625 во истиот месец оваа година.

Зошто се намалува извозот?

Неколку фактори придонесуваат за овој пад:

  • Европските царини на кинески електрични возила ја намалуваат профитабилноста
  • Загуба на државни субвенции во Кина
  • Зголемена побарувачка за хибриди (PHEV) на сметка на чисти ЕВ
  • Пад на интересот за Tesla – делумно поради чекање на обновениот Model Y, делумно поради контроверзиите околу Елон Маск

Најголем пад во Европа – Белгија и Шпанија најпогодени

Додека вкупниот пад изнесува 18%, некои клучни пазари забележаа драстични спадови:

  • Јужна Кореја: -51% (3.151 возила)
  • Шпанија: -49% (2.664 возила)
  • Белгија: -30% (10.105 возила) – иако процентуално помал пад, Белгија останува најголем европски увозник на кинески ЕВ
  • ОАЕ: -20% (3.231 возила)

Каде се задржа побарувачката?

Не сите пазари го следеа овој тренд:

  • ОК: само -2,9% (8.362 возила)
  • Филипини: -0,9% (8.225 возила)
  • Мексико: +623% (7.847 возила) – иако од мала база
  • Турција: +131%
  • Индонезија: +79%

Геополитиката влијае на трговијата

Анализирани по региони, податоците покажуваат дека:

  • Европа (која чини 1/3 од извозот) има пад од 30%
  • Азија (50% од извозот) има благо намалување од 2,7%
  • Африка е единствениот регион со раст (+14%), но останува маргинален пазар (1,4% од вкупниот извоз)

Овој тренд укажува дека заштитните мерки на Западот (царини, субвенции за локално производство) почнаа да влијаат, но кинеските произведувачи веќе се прилагодуваат – со изградба на фабрики во Европа (на пр. BYD во Унгарија) и фокус на пазари како Југоисточна Азија и Латинска Америка.

Автоплус.мк