Пет работи кои секој претприемач треба да ги знае

122

Напорната работа е клучен услов за водење сопствен бизнис бидејќи охрабрувањето, инспирацијата и енергијата мора да потекнуваат од оној што го започнува бизнисот.

За жал, или за среќа, тоа не е сè што ќе ви треба.

Подолу ви ги пренесуваме 5-те најважни работи кои треба да ги знаете доколку започнувате сопствен бизнис. Подобро сега отколку кога е предоцна.

Изградете се како претприемач

Сигурно безброј пати сте прочитале дека мотивацијата и подготвеноста за преземање ризици се најважните карактеристики на еден успешен претприемач. Ова е точно затоа што, кога една од нив ќе исчезне, бизнисот почнува малку да опаѓа. Овие карактеристики ги влечат другите затоа што, ако имате силна мотивација, ќе се трудите повеќе и ќе работите повеќе за да го постигнете она што сте го замислиле. Ако сте спремни да ризикувате, поверојатно е дека ќе бидете подготвени и да запишете загуби. За жал, понекогаш некои деловни потфати не успеваат, но тогаш треба да научите да се справите со поразот и да го разберете ова како вредна лекција за иднината.

Друга добра деловна карактеристика е да бидете реални. Ова се подразбира во однос на сопствените вештини и способности. Од време на време, запрашајте се дали го имате „тоа нешто“ што ви треба за деловен успех. На пример, ако сте експерт за користење на маркетинг алатки, но знаете дека сте малку послаби во финансискиот менаџмент, почнете да работите на тоа. Од клучно значење е да ги надополнувате вашите знаења и вештини за секогаш да бидете во согласност со барањата на трендовите на пазарот.

Истражете го пазарот

Вашата идна работа во голема мера зависи од ситуацијата на пазарот. Запрашајте се дали вашата услуга или производ ќе најде свои клиенти и дали тие ќе најдат доволно за да можат да остварат профит. Конкретно, можете да спроведете истражување на пазарот, да креирате фокус групи, да интервјуирате клиенти за тестирање и слично. Се разбира, без разлика колку добро ги истражувате ставовите на клиентите, секој старт-ап со себе носи ризик дека нема да достигне доволно клиенти.

Дополнително, потребно е темелно да ги истражите оние бизниси кои веќе имаат ваква или слична понуда што имате намера да ја презентирате. Ако знаете која е вашата конкуренција и како таа функционира, можете да го искористите тоа за да го креирате вашиот бизнис план. Од собраните податоци и анализи можете да копирате некои делови во вашата компанија, некои да подобрите или навреме да ги избегнете бидејќи се покажале како неуспешни на конкуренцијата. Сепак, најважно е да имате нешто што ќе го натера клиентот на конкурентот да дојде кај вас.

Добра приказна злато вреди

Вашиот бизнис мора да има многу добра приказна. Живееме во „вишок економија“ и, реално, има многу што го нудат истото што вие имате намера да го понудите. Што клиентите ќе одлучат за вашиот производ или услуга и што ќе ве натера да се истакнете на пазарот е вашата приказна. Тоа не е било која приказна, туку приказна со која клиентите можат да се поврзат, приказна со која клиентите ќе го препознаат вашиот производ како исплатлива инвестиција и на која ќе се вратат во иднина. Ова не е лесно да се создаде и треба постојано да се работи на неа.

Секогаш ќе има место во вашата приказна и за компонентата за општествено одоговорно работење. Имено, компаниите кои покажуваат дека се грижат за животната средина, животните, локалното население, разните здруженија и глобалните прашања, јавноста ги доживува како хуманитарци – што, се разбира, секогаш е позитивна реклама.

Каде ќе работите?

Многумина го започнуваат својот бизнис од дома бидејќи новите претприемачи обично не можат да финансираат купување или изнајмување на канцеларија или деловен простор. Сепак, треба да се напомене дека поради многу причини не е лесно да се работи од дома. Тогаш сте подложни на многу дефокуси, особено ако другите во домаќинството се присутни за време на вашето работно време. Честопати треба да ја прекинете работата за да завршите некои домашни работи – затоа што сè уште сте дома.

Исто така, доколку сте среде расправија со членовите на семејството и токму тогаш ви се јави клиент или некој важен за вашиот бизнис, треба да бидете трезвени и професионални бидејќи впечатокот што го оставате ја претставува вашата работа. Покрај домашниот простор, можете да земете предвид и места за заедничка работа, односно заеднички канцеларии, кои се малку поевтини од посебните.

Прашање за финансии

Секој деловен потфат е поврзан со пари. Расте продажбата и не можете да ги платите доспеаните обврски? Не ја разбирате разликата помеѓу сметководствената добивка и готовинскиот тек? Како да препознаете и да реагирате на првите знаци на криза?

Финансиските прашања се едни од најважните прашања на кои секој претприемач треба да го знае одговорот. Сепак, не секој го има потребното финансиско знаење за започнување и водење бизнис. За да станете финансиски писмени, треба постојано да учите и да бидете информирани бидејќи вашите идни деловни одлуки во голема мера зависат од финансиите на компанијата.

Бидете пред вашите конкуренти и веднаш дознајте зошто финансиите се дел од деловните процеси, како се прават основните финансиски извештаи и извештаите за паричните текови, што располага вашата компанија и како се финансира и кои се придобивките од дигиталната бизнис трансформација.