„Продаде кавијар за да купи парче пица“: Зошто инвеститорите на Тесла се најголемите губитници од преземањето на Маск на Твитер

261

Корисниците на Твитер многу се жалеа на првите потези на Илон Маск откако ја презеде контролата врз социјалната мрежа, но нивните поплаки изгледаат незначителни во споредба со она со што се борат инвеститорите на Tesla.

Додека САД се фокусираа на повратот на изборите во вторникот вечерта, Маск, кој е главен извршен директор на Tesla, се обиде да го открие обелоденувањето на неговата долгоочекувана продажба на акции, откривајќи дека продал речиси 4 милијарди долари од акциите на Tesla во претходните три трговски сесии.

Маск јавно не ја коментираше продажбата на акции или неговите намери да продаде повеќе во рок од 24 часа од објавувањето.

MarketWatch го замоли двапати на Твитер да коментира за продажбата, но не доби одговор; Тесла го распушти одделот за односи со медиумите пред неколку години.

Распродажбата поттикна натамошен пад на акциите на производителот на електрични возила во средата, кога вредноста падна за 7,2% на 177,59 долари, што е најниска цена на затворање од ноември 2020 година.

Тесла моментално е во пад од 49,6% од почетокот на годината, што ја означува убедливо најлошата година за нејзините акции – претходниот рекорден годишен пад беше во 2016 година, кога падна за 11%.

Проблемите за инвеститорите на Tesla се многу подалеку од тоа што Маск ги продаде своите акции за да финансира преземање на компанија со ограничени изгледи за раст и мноштво други проблеми, но лошата оптика секако започнува од таму.

„Тој продаде кавијар за да купи парче пица од 2 долари“, вели Ден Ајвс, аналитичар во Wedbush Securities.

Ајвс беше еден од неколкуте аналитичари на Волстрит кои предвидеа дека Маск ќе треба да продаде поголем блок акции или за да ја затвори дупката во неговото финансирање на договорот од 44 милијарди долари за купување на компанијата за социјалните медиуми или да обезбеди дополнителни оперативни средства. Во телефонскиот разговор во средата, тој рече дека потегот за Твитер е „кошмар што нема да заврши за инвеститорите на Тесла“.

Една од причините зошто агонијата за инвеститорите не завршува е тоа што потребата на Маск за готовина во однос на Твитер не е задоволена со неодамнешната продажба. Маск во твитот кон крајот на минатата недела рече дека Твитер имал „голем пад на приходите“ поради активистите кои ги притискале огласувачите да ги повлечат рекламите и дека ќе мора да продолжи да им плаќа на вработените што не ги отпуштил додека го сервисирал долгот, што го проценуваат аналитичарите дека ќе го чини милијарда долари годишно, многу повеќе од профитот на Twitter во последните две години.

Твитер објави нето загуба од 221 милион долари во 2021 година и нето загуба од 1,13 милијарди долари една година претходно.

„Првите две недели од сопственоста беа хорор шоу „Петок 13“, рече Ајвс, додавајќи дека планот за проверка и масовно отпуштање на 50% од вработените — потоа обидете се повторно да вработите некои од инженерите, програмерите и експертите за сајбер-безбедност. — Беше „навистина глупав“. Според CNBC, Маск повлекол повеќе од 50 инженери на Tesla, многумина од тимот на Autopilot, за сега да работат во Twitter.

Среде сиот хаос во првите две недели од водењето на Твитер – колку време му требаше на Маск да ги води другите негови компании? Маск веќе го подели своето време во Tesla со SpaceX, The Boring Company, Neuralink и многу други потфати, а сега ја презеде мамутската задача да ја сврти компанијата за социјални медиуми која никогаш не била многу профитабилна, ниту пак вредела 44 милијарди долари за кои плати.

Тој напор, рече Ајвс, „го оцрни неговиот бренд“, што пак има голем ризик да и наштети на Тесла. Многу инвеститори ја купија приказната за Тесла бидејќи веруваат дека Маск е гениј и ја поддржуваат неговата визија за наелектризирање на автомобилската индустрија. Твитер не се вклопува во таа визија, освен како платформа за да ги искаже своите мислења, да шушка и да промовира откачени концепти.

Откако Маск ја започна својата битка за купување на Твитер, тој се соочува со повеќе критики од кога било досега, па дури и некои обожаватели почнаа да се сомневаат во неговите одлуки. Инвеститорот Гери Блек, управен партнер на Future Fund LLC, истакна, на пример, дека врвните инженери на Tesla не треба да управуваат со Twitter, кој само слабо функционира.

Тесла не е компанија која може сама да управува во овој момент. Маск тврдеше дека не сака да биде извршен директор, но дека нема кој друг да ја преземе автомобилската компанија, поради што со години беше извршен директор.

Сепак, не е јасно колку труд вложил во обидот да регрутира некого. Сега, додека Тесла се соочува со своите вообичаени проблеми, тој не го троши своето време обидувајќи се да го претвори Твитер во компанија за плаќање, или можеби компанија за претплата, или можеби „апликација за сè“, или што и да смисли утре.

„Маск треба да се погледне во огледало и да стави крај на рингишпилот на Твитер“, напиша Ајвс во белешката во средата.