Продажбата на е-возила расте во Европа, но автомобилските компании не се задоволни

27

Европа треба целосно да се префрли на електрични возила (ЕВ) за нешто повеќе од една деценија, но планираниот раст на продажбата на возила прифатливи за климата е запрен во првата половина на 2024 година, покажуваат новите податоци на Европската асоцијација на производители на автомобили (Acea).

Бројките покажуваат дека скромните 4,4 отсто од вкупниот раст на продажбата на нови автомобили во Европа доаѓа пред сè од хибридните возила. Тоа секако не одговара на очекувањата на автомобилските компании кои се обидуваат да ја подобрат продажбата на ЕВ.

Во првата половина на 2024 година, регистрациите на нови автомобили се зголемија за 4,5 отсто, достигнувајќи речиси 5,7 милиони единици. Сепак, обемот на регистрација останува релативно низок (-18 проценти) во споредба со нивоата пред пандемијата. Најголемите пазари во блокот на ЕУ покажаа позитивни, но скромни перформанси, при што Шпанија (5,9 проценти), Германија (5,4 проценти), Италија (5,4 проценти) и Франција (2,8 проценти) забележаа раст.

Продажбата на хибриди, со исклучок на plug-in хибридите, се зголеми за 21 отсто на нешто повеќе од два милиони, или речиси 30 отсто од пазарот.

Продажбата на електрични возила се зголеми во јуни за 1,6 отсто на годишно ниво, на 954.094 единици или 13,9 отсто од пазарот.

Во јуни, автомобилите на батерии учествуваа со 14,4 отсто од пазарот во ЕУ, што е помалку од 15,1 отсто претходната година. Во исто време, хибридните електрични возила го зголемија својот пазарен удел од 24,4 проценти на 29,5 проценти. Заедничкото учество на автомобилите со бензин и дизел падна на 47,1 отсто, од 49,6 отсто.

Податоците покажуваат дека возачите сè уште преферираат мотори со внатрешно согорување, така што возилата на бензин имаат најголем удел во продажбата на пазарот со 35,2 отсто. Сепак, продажбата е намалена за 1,5 отсто. Возилата со дизел мотор забележаа уште поголем пад, за 7,9 отсто.

Продажбата на возила напојувани од горивни ќелии, природен гас, течен нафтен гас, суперетанол и други горива е зголемена за 6,9 отсто, објави АФП.

Иако европските производители во изминатиот период претставија неколку нови модели на е-автомобили, очигледно е дека тоа не вроди со плод, бидејќи евидентен е недостатокот на раст на продажбата.

Постојат голем број фактори кои придонесуваат за падот на продажбата на ЕВ, еден од нив е дека владините стимулации за купување електрични возила се намалени во некои земји и сè уште има малку достапни модели што би можеле да ги купат оние со поскромни приходи.

Acea рече дека додека вкупната продажба на европскиот пазар на автомобили скромно се зголемила во првата половина од годината на речиси 6,9 милиони возила, тие остануваат далеку под нивото пред пандемијата. Околу 8,7 милиони возила се продадени во Европа во првата половина на 2018 година.

Проширувањето на автомобилите на Кина ја загрижува Европа
Додека Европа се грижи што ќе се случи со електричните автомобили, односно дали продажбата ќе расте од година во година, Кина го нема тој проблем, па се очекува дека кинеските производители на автомобили ќе продолжат брзо да ги освојуваат пазарите надвор од нивната матична земја за да постигнат 33 отсто учество на глобалниот автомобилски пазар до 2030 година, покажа извештајот на консултантската компанија AlixPartners.

Оваа кинеска автомобилска експанзија ги загрижува европските производители, а загриженоста да биде уште поголема е фактот што производителите на електрични возила (EV) во Кина забележаа раст во мај, па така уделот на е-автомобилите во вкупната продажба во оваа земја беше 40 проценти, односно – четири од десет патнички возила имале „приклучок“, објави Electrive.com.

За да се заштити од кинеската инвазија на е-возилата, Европската унија воведе привремени повисоки царини за увоз на електрични возила од Кина, но нагласи и дека се уште води преговори со оваа земја за да се реши ситуацијата.

Тарифите беа наметнати девет месеци по започнувањето на истрагата за наводните субвенции во Кина, бидејќи ЕК заклучи дека кинеските производители на електрични возила профитираат од неоправдани субвенции, а со тоа им штетат на производителите на електрични возила во Европа. Привремените тарифи важат од 5 јули и ќе важат четири месеци, во очекување на нова одлука која би можела да ги продолжи на пет години.