Психологија на успехот на Икеа: трикови кои ќе ве натераат да купувате

163

Со 460 продавници во 62 земји во светот и вредност од околу 17,5 милијарди долари, Икеа важи за една од најуспешните компании во светот.

Икеа има продавници кои многумина ги очекуваат и планираат да одат таму. Но, зошто Икеа е толку интересна за посета и зошто една продавница за домашен мебел има толку голема вредност и толку многу клиенти?

Одговорот не е толку едноставен бидејќи зад сè стои добро осмислен начин за привлекување голем број луѓе, што ја прави оваа компанија многу повеќе од обичен бренд за мебел.

Еве како Икеа ве привлекува во купувањето, од психолошки трикови до распоред на продавницата и голема вредност.

Растојание до продавниците на Икеа
За почеток, еден специфичен психолошки трик. Имено, сигурно сте забележале дека Икеа е многу често далеку од градот. Ова има смисла бидејќи тоа се претежно големи продавници, на неколку илјади квадратни метри.

Светското мислење е дека тоа е затоа што земјиштето е многу поевтино надвор од градот отколку во самиот град, но факт е дека Икеа своите стоковни куќи ги гради толку далеку поради една причина – ќе мора да купите нешто.

Бидејќи малопродажните компании имаат проблеми со луѓе кои „само разгледуваат“, Икеа го реши овој проблем со поставување на продавниците на неколку десетици километри од центарот на градот. Во овие околности, кога патувате од половина час до еден час, не можете да се вратите дома со празни раце.

Овој психолошки трик е сигурно една од причините зошто Икеа е една од најуспешните компании во светот.

Мебелот е евтин и убав
Во фокусот на бизнисот на Икеа е вредноста, според која клиентите знаат што ќе добијат кога ќе купат таму, а сепак ќе биде многу прифатлива.

Всушност, цената е толку важна за стратегијата на Икеа што компанијата прво одлучува за цената на парче мебел, а потоа го прави дизајнот, конструкцијата итн.

Икеа има „демократски пристап кон дизајнот“, рече тогашниот американски главен комерцијален директор на трговецот на мало, Антонела Пукарели.

Што значи демократски пристап? Ова значи дека Ikea испорачува форма, функција и квалитет по ниска цена. (само запомнете колку пати сте прочитале во медиумите дека Икеа повлекува некои производи затоа што постои ризик од кршење – што укажува дека квалитетот е исклучително важен за нив).

Некои од производите на Икеа се направени од дрво, додека од друга страна има и оние од иверица, поради што во Икеа е можно да се најде се. Интересно е што сите производи се претежно во рамни, неробусни кутии, поделени на неколку делови, така што транспортот е повеќе од едноставен и евтин.

Она што дополнително ги привлекува купувачите е фактот што секој производ може да го состави обичен човек, следејќи ги само едноставните упатства дадени со производот. Ова го прави овој процес значително поевтин.

Згора на сето тоа, скандинавската естетика што ја промовира Икеа е нешто што привлекува многу луѓе. Минимализмот, пријатните бои и едноставните форми се предмети кои многумина ги применуваат при опремувањето на домовите, а сето тоа може да го најдете во Икеа.

Евтина и вкусна храна
Потоа, кога ќе дојдете да платите, ќе го почувствувате мирисот на вкусна храна. Откако веројатно ќе поминете половина ден во турнеја на Икеа, сигурно ќе бидете гладни и ќе сфатите само на крајот, пред да одлучите да се вратите дома.

Бидејќи храната е поврзана со намалување на стресот, а кога плаќате за сè што сте купиле, имате тенденција да бидете во стресна состојба, вкусната и евтина храна и убавите скандинавски слатки дефинитивно ќе ви помогнат.

Тоа е мал трик кој Икеа успешно го користи со години, па така многу луѓе ја засакаа храната што се произведува таму. Често клиентите одат само за храна, а кога се во Икеа, зошто да не купат нешто?

Концепт “Направи сам“
Овој концепт, од една страна, се однесува на фактот дека клиентите сами го составуваат мебелот од делови. Токму по ова е надалеку позната Икеа, а надалеку е познато и чувството што го имаме по составувањето на парче мебел со свои раце.

Овој психолошки трик е дефинитивно еден од најмоќните кога е во прашање бизнисот на Икеа.