Qualcomm е отворен за соработка со подизведувачи од Европа

21

Американскиот производител на чипови Qualcomm е отворен за соработка со подизведувачи во Европа за да го стимулира производството на чипови за автомобили.

„Имаме многу конструктивна дискусија“, изјави директорот на компанијата Кристијано Амон за Ројтерс на маргините на ИАА во Минхен.

Разговорите ги води француската влада, како и на ниво на ЕУ. Во моментов, повеќето производители во Европа се концентрираат на масовно производство, но дебатата за инвестиции во висококвалитетно производство се засилува.

Досега, Qualcomm речиси и да нема партнерства за производство во Европа и работи првенствено со Taiwan Semiconductor Manufacturing, Samsung Electronics, GlobalFoundries и Semiconductor Manufacturing International во Тајван, Јужна Кореја и САД.

Проблемите во производството во автомобилската индустрија ги отежнуваат снабдувачите поради недостаток на полупроводници. Голем број германски индустриски асоцијации алармираат.

„Пазарот е во немир“, рече во средата Бернхард Јакобс, управен директор на индустриската асоцијација IBU.

„Сегашната ситуација има голем потенцијал да стане драматична за многу наши членови, бидејќи индустријата е помеѓу два стола“ – сега на добавувачите на челик им треба да нарачаат количини за следната година. Сепак, производителите на автомобили се двоумеа да нарачаат поради нејасното снабдување со чипови. Тие молчеа и ги игнорираа барањата на добавувачите за повици.

Затоа моќните производители ги искористуваат своите силни позиции, критикува Јакобс. „Меѓутоа, тие не сфатија дека станува збор за постоење на средни компании добавувачи – а со тоа и за нивниот синџир на снабдување“. Затоа здруженијата бараат поголема подготвеност за дијалог од страна на клиентите.

Трите организации со седиште во Хаген заедно претставуваат скоро 550 компании -членки. Индустриите имаат пазарен обем од 30 милијарди евра годишна продажба. Многу производители на автомобили ширум светот се во производство „Stop-and-Go” од почетокот на годината поради недостаток на полупроводници, што е пропратен ефект на пандемијата на коронавирус. Неодамна, голем број автомобилски менаџери рекоа дека кризата со чипови ќе продолжи барем до следната година.

Акутниот недостаток на чипови ја откри зависноста на европските автомобилски компании од азиските добавувачи. ЕУ сега се обидува да ја поправи ситуацијата со разни инвестиции вредни неколку милијарди евра за да го зголеми производството во Европа. Овој потег веќе предизвика интерес од Intel, кој има намера да произведува чипови за возила во Ирска. Покрај тоа, извршниот директор на компанијата Пет Гелсинџер за време на ИАА објави дека групата ќе инвестира до 95 милијарди долари во две фабрики во Европа во следните десет години. Деталите ќе бидат објавени подоцна оваа година.

Оваа година, конкурентот Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., најголемиот подизведувач на чипови во светот, рече дека ќе инвестира рекордни 100 милијарди американски долари во следните три години за да го зголеми својот производствен капацитет. Во август, јужнокорејската Samsung Electronics објави дека планира да ја зголеми својата инвестиција за една третина на повеќе од 205 милијарди американски долари во следните три години, како дел од нејзината амбиција да стане лидер во производството на чипови.

Калифорнискиот Qualcomm е најголемиот светски снабдувач на чипови за мобилни телефони, а исто така го проширува својот бизнис во автомобилскиот сектор, нудејќи табла и инфозабавни системи. За да стане уште поголем во оваа област, американскиот концерн планира да го купи шведскиот производител на автомобилски делови Veoneer за 4,6 милијарди долари.

„Ние сме во автомобилската индустрија за да останеме таму“, рече Амон.