Рафинериите сега заработуваат пет пати повеќе отколку во 2021 година

73

Пред војната во Украина, голем дел од бензинот и дизелот што ги трошеше Европа се произведуваше во руските рафинерии и се увезуваа со танкери. Иако испораките не се целосно прекинати, денес од Русија пристигнуваат многу помали количини гориво бидејќи клиентите ги избегнуваа уште пред да бидат воведени санкциите кон Русија поради инвазијата на Украина.

Залихите на гориво, од друга страна, беа ниски пред инвазијата, а капацитетот за рафинирање веќе беше недоволен. Секторот не бил премногу профитабилен во последните години и привлекол малку инвестиции. Затоа немало доволно резервни капацитети за да се надоместат изгубените руски деривати, објаснува Би-Би-Си.

Намалените залихи од Русија донесоа нови работни места во секторот, кој веќе работеше со полн капацитет, а недостатокот на капацитет, заедно со високите цени на суровата нафта, резултира со рекордно високи цени на горивата.

Бидејќи капацитетот за рафинирање е недоволен, рафинериските маржи, разликата помеѓу трошоците за набавка на нафта и приходите од продажба на деривати, значително се зголемија. „Тоа е вистинска криза во однос на капацитетот на индустријата за производство на овие горива, што во голема мера се рефлектира во големопродажната цена на дизелот и бензинот“, вели Крозби.

Тоа пак значи силен раст на профитот на рафинериите. „Рафинериите во моментов „печатат“ пари, изјави за Би-Би-Си Нил Крозби, висок аналитичар во OilX.

Бројките од компанијата за податоци Refinitiv потврдуваат дека бизнисот со рафинирање нафта денес е многу попрофитабилен отколку пред 12 месеци. Од 8 јуни минатата година, рафинериите заработуваа 9,26 долари за барел во производството на бензин и 6,84 долари за барел во производството на дизел.

Во средата заработиле 43,11 долари на бензин, речиси пет пати повеќе од лани, а на дизел 51,13 долари, речиси осум пати повеќе.