Распродажбата во ера на поскапувања не значи многу: Годинешниот „црн петок“ во сенка на инфлацијата

39

Како што се наближува популарниот „црн петок“, викендот пред празниците со традиционално најголема продажба, трговците ширум светот стравуваат од анкетите кои покажуваат дека голем број потрошувачи не размислуваат за божиќен шопинг и подароци и дефинитивно ќе го „стегнат ременот“, оваа година.

Шест од десет Британци ќе имаат помалку пари за трошење за време на празниците, покажува најновото истражување на Делоит, пренесе Ројтерс.

Според овие податоци, 38 отсто од испитаниците се изјасниле дека ќе купат поевтини подароци, а исто толку се изјасниле дека ќе купат намирници за подготовка на оброци во дисконтите.

Околу осум отсто од Британците нема да купат ништо, што не е изненадувачки со оглед на тоа што инфлацијата достигна највисоко ниво во последните 40 години. Тоа го потврдува и минатомесечната анкета во која веќе се изјасниле дека имаат намера да трошат помалку пари.

Делоит рече дека купувачите влегуваат во празничната сезона со построги буџети и не е изненадувачки, секој бара начини да го искористи максимумот од расположливите пари.

Во исто време, во Америка очекуваат благ пораст на набавките пред празниците, меѓу 6 и 9 отсто, но тоа е речиси половина од растот во однос на лани, па дури и за време на пандемијата.

Трошете помалку и грижи се повеќе – вака Канаѓаните ја оценуваат предпразничната сезона додека се борат со инфлацијата и зголемувањето на каматните стапки. Во последното истражување на Ипсос, беше наведено дека речиси половина од испитаниците се загрижени дали воопшто ќе можат да купат подароци годинава. Најзагрижени се поскапувањето на храната, а околу 30 отсто од нив ќе го намалат откупот во однос на претходните години.

Друго истражување, исто така, укажува на климата во Европа. Секој четврти Европеец ја опишува својата финансиска состојба како „несигурна“, повеќе од половина веруваат дека постои сериозен ризик таа да стане несигурна во наредните месеци.

Околу 80 отсто од анкетираните веќе биле принудени на тежок избор при купувањето, покажува истражувањето на Ипсос за невладината организација „Секур попилер“.

Како што јави Бета, во шест европски земји (Франција, Германија, Грција, Италија, Полска и Велика Британија) е спроведено истражување за зголемувањето на животните трошоци поради порастот на цените на енергенсите, зголемената инфлација и војната во Украина. Од над 6.000 учесници во истражувањето, 54 отсто рекле дека нивната куповна моќ се намалила во последните три години, главно поради зголемувањето на цените на храната, горивото, парното и киријата.

Најпогодена земја е Грција, каде 68 отсто од испитаниците изјавиле дека куповната моќ им паднала многу или донекаде. Во Франција тој процент е 63 отсто, во Италија 57 отсто, во Германија 54 отсто, во Велика Британија 48 отсто и во Полска 38 отсто.