Rivian стана втората најскапа автомобилска компанија во САД

80

Акциите на Rivian Automotive Inc пораснаа за 53 отсто на неговото деби во Nasdaq во средата, давајќи му на производителот на електрични возила, поддржан од Amazon, пазарна вредност од повеќе од 100 милијарди долари по најголемата иницијална јавна понуда (ИПО) во светот оваа година.

Акциите на Rivian се затворија на 100,73 долари, што е речиси 30% скок од понудената цена.

Ова го направи Rivian вториот највреден производител на автомобили во САД по Tesla Inc, кој чини 1,06 трилиони долари.

Иако штотуку започна да продава возила Rivian се рангира пред General Motors Co. со 86,05 милијарди долари, Ford Motor Co. со 77,37 милијарди долари и Lucid Group со 65,96 милијарди долари.

Rivian , исто така, има проблеми да го зголеми производството во Илиноис, бидејќи ограничувањата во синџирот на снабдување ги погодија производителите на автомобили ширум светот. Минатиот јули, производителот на електрични автомобили рече дека КОВИД-19 и неговото влијание врз добавувачите го одложиле лансирањето на возилата.

Од минатата година, компаниите за електрични автомобили се наметнаа како една од најжешките инвестиции. Вклучувајќи ги хартиите од вредност како опции и ограничените влогови, целосно разреденото вреднување на Rivian надмина 106 милијарди долари по неговата оригинална цена.

ИПО му дозволи на Rivian да собере околу 12 милијарди долари за финансирање на растот, а таа бројка може да се зголеми на 13,7 милијарди долари доколку се изврши целосна прераспределба на акциите. Ова го прави најголемиот ИПО во Соединетите држави откако Alibaba Group Holding Ltd излезе на берза во септември 2014 година.

„Транзицијата кон јавно претпријатие и растот на нашата капитална база му овозможува на Rivian да развие перспективни производи и обем и раст во однос на новите сегменти и новите возила во кои ќе влеземе“, рече извршниот директор на Rivian, Р.Џ. Скеринг.

Најголемите институционални инвеститори на Вол Стрит, вклучувајќи ги T. Rowe Price и BlackRock, се обложуваат на Rivian да биде следниот главен играч во секторот во кој доминира Tesla Inc, во услови на зголемен притисок врз производителите на автомобили во Кина и Европа да ги елиминираат емисиите на јаглерод од возилата.

Amazon.com Inc е најголемиот акционер на Rivian со 20% од акциите.

ИПО на Rivian доаѓа во време на климатски самит на ОН каде производителите на автомобили, авиокомпаниите и владите открија бројни ветувања за намалување на глобалните емисии на стакленички гасови.

Извршниот директор на GM, Мери Бара, во средата рече дека ИПО на Rivian само покажува колку е потценета нејзината компанија.

„Она што јас гледам е огромна можност“, изјави таа на настан на „Њујорк тајмс“. „GM е толку потценет“, посочи Бара.