Ryanair ја напушта Лондонската берза поради Брегзит

25

Ryanair ја потврди својата намера да излезе од Лондонската берза (LSE) следниот месец, велејќи дека обемот на тргување не ги оправдува трошоците за одржување дополнителна регистрација.

Ирската авиокомпанија на 1 ноември соопшти дека планира да се откаже од котирањето поради намалувањето на обемот на трговијата таму, што го нарушува статусот на Лондон како глобален финансиски центар по „Брегзит“.

Потегот доаѓа откако правата на глас на британските акционери беа скратени по Брегзит, и ја следеше рударската компанија BHP, која во август соопшти дека ќе ја отстрани структурата на двојната котација и ќе го направи Сиднеј нејзина главна котација.

Одлуката на Royal Dutch Shell во понеделникот да ја отстрани својата структура со двојно котирање и да го пресели своето седиште во Обединетото Кралство од Холандија, го обнови фокусот на двојните котирања, кои често беа критикувани како сложени и скапи.

Ryanair соопшти дека последниот ден за тргување со акциите на LSE ќе биде 17 декември.

Оттаму додадоа дека ќе продолжи да ја одржува својата првична регистрација во Euronext Даблин и своите депозитни сметки на Nasdaq (ADR) во Соединетите држави (NDAQ.O). Во 2012 година, компанијата ја намали својата котација на LSE од премиум на стандардна.

Извршниот директор на Ryanair, Мајкл О’Лири минатиот месец рече дека „Брегзит“ ја намалил сопственоста на ЕУ врз компанијата под 50% – со оглед на тоа што Британија повеќе не е дел од блокот – и дека Европската комисија сака да „види дека компанијата презема мерки“.

Ryanair соопшти во 2020 година дека граѓаните на Британија, како и другите државјани кои не се државјани на ЕУ, повеќе нема да имаат право да стекнуваат обични акции од јануари 2021 година – одлука донесена за да се осигура дека авиокомпанијата останува мнозинска сопственост на ЕУ и ги задржува целосните права за лиценцирање и летови во блокот по „Брегзит“.

Додека голем број компании исчезнаа од лондонската берза, Ryanair се први што експлицитно го наведуваат „Брегзит“. Најголемиот европски нискобуџетен авиопревозник ги оперира повеќето од своите летови од аеродромот „Станстед“ во Лондон, што нема да биде засегнато.

Правилата за сопственост на авиокомпании поставени пред неколку децении за заштита на европската индустрија играат улога во овој потег, додавајќи слој на сложеност на разводот од ЕУ, кој стапи на сила на почетокот на оваа година.

Превозниците со седиште во ЕУ мора да бидат во сопственост и контролирани во рамките на блокот, а со „Брегзит“, граѓаните на Британија повеќе не ги исполнуваат условите.

Дури и по преземањето неколку чекори за ограничување на сопственоста надвор од ЕУ, нешто повеќе од една третина од акциите на Ryanair се во сопственост на земјите-членки, изјави извршниот директор Мајкл О’Лири за „Блумберг“ претходно овој месец. Тој потоа рече дека авиопревозникот со седиште во Даблин треба да преземе дополнителни чекори за да достигне вкупно ниво над 50%.

„Ова е неизбежна последица на „Брегзит“, рече О’Лири. „Треба да бидеме во сопственост и контролирани од ЕУ, а отстранувањето од Лондон е релативно мала иницијатива во оваа стратегија“.

„Брегзит“ изврши притисок врз ЛСЕ и на други начини.

Додека британските акции се тргуваат со попуст во однос на светските индекси, берзата во Лондон се намалува со една од најбрзите стапки меѓу светските берзи. Евтините вреднувања предизвикаа откупен тек и поттикнаа бран на превземања од странски купувачи и приватни инвестициски куќи.