
Производителите на автомобили држат илјадници возила на американските пристаништа и привремено ги запираат пратките бидејќи се обидуваат да ги ублажат ефектите од ескалацијата на трговската војна на претседателот Доналд Трамп.
Некои производители почнаа да го одложуваат влегувањето на нивните залихи во САД во последните денови, изјавија за Фајненшл тајмс тројца директори во логистичкиот и автомобилскиот сектор.
Еден од нив предупреди дека натрупувањето на увезените возила на американските пристаништа може да стане „прилично грдо“ со пристаништата „брзо да се полнат“ за неколку недели, доколку американските тарифи не се ублажат поради конфузијата околу тоа како ќе се применуваат мерките.
„Се приближуваме до капацитетот во некои пристаништа“, рече еден директор за логистика.
Некои брендови како Audi, Jaguar Land Rover и Aston Martin ги прекинаа или минимизираа испораките во САД за април бидејќи се обложуваат дека нивниот моментален залихи таму ќе ги преплави на краток рок.
Во Германија, Бремерхавен, едно од најголемите пристаништа за автомобили во светот, рече дека очекува да изгуби до 50 отсто од испораките на возила до и од САД – пазар кој сочинува нешто помалку од една третина од вкупниот автомобилски сообраќај.
„Ќе ги почувствуваме и ефектите“, рече Матијас Магнор, извршен директор на BLG Logistics, која управува со пристаништето Бремерхавен.
Многу директори на индустријата сè уште се надеваат дека тарифите на Трамп за увезените автомобили нема да траат долго, што ги натера некои производители на автомобили засега да престанат да испраќаат автомобили од европските фабрики или пристаништа, според еден од директорите на логистиката.
„Тој привремен пристап на чекање и гледање е стратегија“, рече тој, додавајќи дека производителите на автомобили гледаат „да видат дали има некаков компромис“ меѓу САД и нивните трговски партнери.
Извршниот директор за логистика додаде дека знае за еден производител на автомобили кој побарал да ги задржи возилата на американските пристаништа доколку пристигнат по стапувањето на сила на тарифите. Друг држеше возила на пристаниште во Европа кои требаше да бидат испорачани во САД.
Надоместоците за чување автомобили на пристаништето се високи, а производителите на автомобили исто така се обидуваат да ги преместат возилата во складишта во САД, каде што производителите можат привремено да складираат производи без царина.
Некои возила од канадско производство, транспортирани со железница, исто така се заглавени на влезното пристаниште во Детроит, според еден експерт за синџирот на снабдување со седиште во САД.
Фото: Printscreen