ЕУ треба да ги охрабри кинеските производители на автомобили да отворат повеќе фабрики во Унијата како дел од договорот за укинување на казнените царини за увезените кинески електрични возила, изјави шефот на Mercedes-Benz.
Ола Калениус, кој е и претседател на европската компанија за автомобилска индустрија Acea, рече дека Кина пред неколку децении побарала од европските производители на автомобили да инвестираат дома за да пристапат до нејзиниот пазар и дека овој пристап може да биде дел од решението на трговскиот спор.
„Никој не не се согласува со фактот дека еднаквите услови за игра е легитимна дебата. Прашањето е каква алатка користите?“ рече Калениус во интервју за Фајненшл тајмс.
„Не го забрзувајте протекционизмот затоа што…имаме многу да изгубиме“.
Во октомври, Брисел воведе царини до 45 отсто на увозот на кинески електрични возила по порастот на продажбата, тврдејќи дека добиле неправедни субвенции и отвори неколку антидампинг и антисубвенциони истраги. Пекинг одговори со антидампинг давачки за ракија и истрага за свинско месо и млечни производи.
Германските производители на автомобили беа најгласните противници на протекционистичките мерки бидејќи стравуваат од одмазда од Пекинг и ослабениот интерес на потрошувачите за земјата во време кога веќе претрпеа голем пад на продажбата поради порастот на кинеските брендови.
Тие, исто така, се мачеа да се натпреваруваат со подостапни и напредни кинески електрични возила од компании како BYD.
Кога германските производители на автомобили се обидоа да се етаблираат во растечката азиска економија во 1980-тите, тие се согласија да формираат заеднички вложувања со кинески партнери. Калениус рече дека зависи од креаторите на политиката на ЕУ да одлучат дали ќе се постигне реципрочен договор.
„Кога дојдовме во Кина… креаторите на политиката ни повикаа: индустријализирајте се овде ако сакате да го освоите пазарот. „Колку што разбрав, европските креатори на политики го кажаа истото, во однос на Кинезите“, рече тој.
„Мислам дека тоа се легитимни разговори, но тоа значи дека вие всушност ќе ги отворите пазарите и ќе создадете што е можно повеќе рамноправни терени за игра, а потоа ќе дозволите да победи најдобриот играч на пазарот“.
Брисел, исто така, планира да наметне критериуми со кои се бара од кинеските компании да имаат фабрики во Европа и да споделуваат технолошко знаење. BYD планира да произведува возила во Унгарија, додека CATL неодамна се договори со Stellantis да изгради фабрика за литиумски батерии од 4,1 милијарди евра во Шпанија.
Калениус рече дека тарифите ќе и наштетат на индустријата и дека Брисел треба да постигне компромис со Пекинг за договор за нивно укинување, додавајќи дека Кина стана составен дел од глобалниот синџир на снабдување на автомобилската индустрија, вклучувајќи суровини, напредни чипови и компоненти.
„Ние само сакаме да ги предупредиме креаторите на политиката да кажат, не заборавајте што не направи толку успешни во овој комплициран свет“, рече тој.
Минатата недела Ацеа испрати писмо до лидерите на ЕУ во кое ги повика да не возвраќаат на заканите за царини на новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп.
Mercedes-Benz е еден од трите најголеми германски производители на автомобили заедно со VW и BMW, со значајни операции во Кина и САД.
Фото: Youtube printscreen