
Во турбулентните осумдесетти години на минатиот век, Крагуевац ги испрати своите четири тркала преку Атлантикот, директно во срцето на Америка.
Југо, симбол на југословенското инженерство, ги освои срцата на Американците со својата ниска цена и необичниот шарм.
Може да се каже дека осумдесеттите години на минатиот век беа деценија на контрасти и промени, а тоа се одрази и во трговските односи меѓу Социјалистичка Федеративна Република Југославија (СФРЈ) и Соединетите Американски Држави. Додека светот трепереше од тензиите во Студената војна, Југославија храбро чекореше по патот на економската соработка со Западот, обидувајќи се да балансира меѓу Истокот и Западот.
ЈУГО
Од симбол на надеж до лекција за квалитет. Во центарот на оваа трговска приказна е Zastava Yugo, автомобил кој накратко го освои американскиот пазар. Југото беше повеќе од автомобил; беше симбол на југословенскиот сон за пробивање на големиот пазар. Неговата ниска цена го привлече вниманието на Американците, желни за економичен транспорт.
Но, трговијата меѓу Југославија и САД не беше само со автомобили. СФРЈ се обиде да го диверзифицира својот извоз, барајќи можности во различни сектори.
GENEX
Овој надворешно трговски гигант одигра клучна улога во поврзувањето на југословенските производители со американските купувачи. Genex беше моќна машина која го поттикна извозот на различни производи, од текстил до градежни материјали.
ГОРЕЊЕ
Свое место на американскиот пазар најде и производителот на апарати за домаќинство Gorenje. Нивните иновативни производи и дизајни го привлекоа вниманието на потрошувачите, покажувајќи дека југословенската индустрија може да биде конкурентна дури и во секторите кои бараат многу.
ЕНЕРГОИНВЕСТ
Оваа компанија извезуваше енергетски постројки и инженерски услуги, покажувајќи ја стручноста на Југославија во енергетскиот сектор.
ВОЕНА ИНДУСТРИЈА
Во СФРЈ, воената индустрија сочинуваше значаен дел од економијата, како и извозна ставка, но овие податоци ретко беа јавно достапни.
Фото: Pixabay