Што се финансиски инфлуенсери и како да знаеме дека можеме да им веруваме?

147

Финансиските инфлуенсери или финфлуенсери, како што се попознати на социјалните мрежи, во последните неколку години доживеаја метеорски подем.

Една третина од Генеравија З сега бараат финансиски совети од овие инфлуенсери, особено на TikTok, наместо традиционални финансиски или портфолио советници, според истражувањето на Intuit Credit Karma. Исто така, доведе до пораст на финансискиот TikTok, или FinTok.

Според горенаведеното истражување, 52% од возрасните Британци велат дека би биле отворени за користење на советите за штедење што ги добиваат од социјалните мрежи, а трендовите како што се заштеда на пари, буџетирање, предизвикот од 52 недели и предизвикот без трошење за викенд се некои од најчестите.

Како такви, финфлуенсерите имаат многу простор да истражуваат различни ниши кога станува збор за споделување финансиски совети.

Вивијан Ту (@yourrichbff) има 2,5 милиони следбеници на TikTok и им помага на луѓето „да го подигнат своето знаење за личните финансии“. Таа зборува за напредување во кариерата, инвестирање, буџетирање, штедење и трошење со цел, меѓу другото, и ги прави сложените економски концепти поразбирливи за лаичката публика.

Била и трговец во ЈП Морган. Во тоа време, таа не бараше промена во кариерата, само сакаше мирно да оди на ручек. Потоа дојде финансиското влијание.

„Почнав да ги правам овие видеа за моите колеги на кои им требаше финансиски и економски насоки. „Мислев дека тоа ќе биде начин да престанат да ми го земаат времето за ручек и да им помогнат да ги ребалансираат своите средства, нивната лична пензија што ја финансираат самостојно, а на многу повеќе луѓе им требаа тие информации отколку што мислев“, рече Ту.

Соочувајќи се со предизвиците на финансиското влијание, Ту истакнува дека оставањето свој белег во морето на содржината е сепак една од најтешките работи.

„Многу луѓе можат да објавуваат финансиски содржини на интернет, но многу од нив се сензационализирани. На луѓето може да им биде тешко да ги просејуваат достапните информации за да откријат што е точно, а што е измислено. Го повикувам секој потрошувач на финансиска содржина да провери сè што гледа, дури и ако е од мене. Погрижете се да најдете доверлив извор кој го потврдува она што ви е кажано во видеото од 60 секунди“, предупредува таа.

Таму тој, исто така, забележува дека динамиката на ангажманот на социјалните мрежи и аналитиката треба да се сменат, при што контроверзните видеа често се одвиваат многу добро и стануваат повидливи поради количината на коментари што ги добиваат, негирајќи ги тврдењата на содржината. Она што таа го прави е да создава видеа со навистина корисна содржина, која можеби немаше толку голем ангажман на гледачите.

Нејзиниот клучен совет? „Финансиската писменост не е тешко да се постигне, едноставно не сте научени.

Тори Данлап (@herfirst100k) се рангира високо во играта за финансиско влијание, со веб-страница, подкаст и 2,4 милиони следбеници на TikTok.

Таа се опишува себеси како финансиска феминистка, која споделува сознанија за финансиското здравје, главно за жени, верувајќи дека „ние сме тука за да ја изградиме женската самодоверба, да ги збогатиме жените и да го разбиеме патријархатот на патот“.

Според неа, финансиите станале премногу „бро-кодирани“, при што гласовите на „старите бели луѓе“ имаат предност пред која било друга група луѓе.

Како и неколку други инфлуенсери, Данлап ја задржа корпоративната работа пред да се впушти во социјалните медиуми.

„Во 2019 година, ја напуштив мојата корпоративна работа во маркетингот за да го започнам каналот „Нејзиниот прв 100.000 долари“ за борба против финансиската нееднаквост давајќи им на жените ефективни ресурси за подобрување на нивното богатство“, вели таа.

„Она што започна како идеја откако заштедив 100.000 долари до мојата 25-та година се трансформираше во полнокрвно движење, помагајќи им на повеќе од пет милиони жени да ги подобрат своите финансии преку преговарање за нивните плати, отплата на долгови, градење заштеди и инвестирање“.

Таа смета дека „финансиското образование е најдобрата форма на протест за жените, затоа дадете приоритет на вашето финансиско здравје така што ќе заработувате повеќе, ќе трошите помалку и ќе се чувствувате финансиски сигурни“.

Сите најдобри финансиски совети може да се напишат на индексна картичка
Ник Мејер (@nicktalksmoney) има 1,1 милиони следбеници на TikTok и споделува информации за теми за лични финансии како буџетирање, инвестирање, кредитни картички и поволности за вработените, како што се опции за акции и многу повеќе.

Зборувајќи за своето патување на влијание, тој вели: „Почнав да објавувам видеа на TikTok ноќе и за време на викендите во 2020 година, додека ја вршев мојата редовна работа како финансиски советник. До декември 2021 година, имаше доволно спонзорски интерес од брендови за да ја напуштам работата и целосно да се посветам на создавањето содржина“.

„Оттогаш, работев со повеќе од 100 водечки финансиски брендови на влијателни маркетинг кампањи. Иако сè уште одржувам присуство преку креирање содржина, добар дел од моето време деновиве е фокусирано на градење на мојата компанија која им помага на финансиските советници и институции“.

Мејер истакнува дека сака да сподели совети кои би биле корисни за помладата верзија од него, како што се луѓето кои влегуваат во работниот свет или сè уште се во раните фази на нивната кариера. Тоа се често луѓе кои можеби не научиле многу за личните финансии преку образовниот систем или нивните родители.

Како и другите инфлуенсери, Мејер е исто така загрижен за претстојната забрана на TikTok во САД, имајќи предвид дека повеќе од половина од неговите 1,8 милиони следбеници ја користат платформата.

„Долгорочно, не сум премногу загрижен дури и ако TikTok исчезне, бидејќи сите тие очни јаболка мора да одат некаде, па веројатно би можел да ги зголемам моите следбеници уште повеќе на други платформи. Сепак, на краток рок, оваа несигурност секако влијаеше на партнерствата со брендовите (многу помалку интерес за рекламирање на TikTok сега).

Зборувајќи за тоа што платформите на социјалните медиуми можат да направат за да им помогнат на финансиските влијателни лица, тој верува дека тие би можеле да го олеснат поврзувањето со брендовите за финансиски услуги кои сакаат да спонзорираат креатори на содржини.

Тие, исто така, може да ја класифицираат содржината создадена од finnfluencers како едукативна, слична на содржината генерирана од креаторите на науката, технологијата, инженерството и математиката (STEM). Дополнително, Мејер верува дека повеќето платформи исто така би можеле да им олеснат на креаторите да додаваат придружни врски.

„Сите најдобри финансиски совети би можеле да бидат напишани на една индексна картичка: ако не ги комплицирате премногу работите и не размислувате долгорочно, тешко е да се изгуби.

Нишите на финансиско влијание се во пораст
Од појавувањето на FinTok, на неколку влијателни лица им беше многу полесно да изделат одредена ниша на финансиско влијание, главно зборувајќи за концепти како буџетирање, финансиска независност, предвремено пензионирање  и многу повеќе.

Ова е едвај ограничено на TikTok, со финансиски влијателни лица на X (порано познат како Twitter) исто така популарни.

Фото: Freepik