
И покрај најавите за радикални промени, договорот на Volkswagen за намалување на трошоците во Германија во голема мера се потпира на традицијата на соработка меѓу менаџерите и работниците, според деталите што ги открија за Reuters извори од компанијата.
Тоа ги натера некои инвеститори и аналитичари да се запрашаат дали компанијата може да ги исполни ветувањата за намалување на капацитетот и 35.000 работни места – промени кои менаџерите ги гледаат како клучни за опстанокот на бизнисот во услови на слаба побарувачка и евтина кинеска конкуренција.
Договорот беше постигнат неколку дена пред Божиќ, а откако работниците се вратија од празниците, синдикатите одржуваат состаноци низ германските фабрики – некои со присутни членови на раководството – за да го објаснат тоа, според два синдикални извори.
Договорот вклучува доделување на посебни цели за намалување на трошоците за секоја фабрика, со проектни тимови составени од работници и претставници на раководството одговорни за изнаоѓање начини за нивно постигнување и зголемување на продуктивноста, мерено според бројот на произведени автомобили по работник, според два извори блиски до управување.
Високите функционери од двете страни ќе известуваат за напредокот на кварталните состаноци, додаваат изворите од администрацијата, нагласувајќи дека ако привремените цели за намалување на трошоците не се исполнат, преговорите можеби ќе треба да започнат одново.
Тоа е модел кој ги носи сите белези на традицијата на Volkswagen на соработка и компромис, наместо промени наметнати од врвот кои би можеле да донесат поголема безбедност, но исто така ќе носат ризик од штетни удари.
Остануваат отворени многу прашања, од тоа како производителот на автомобили ќе изгуби толку многу работници без да отпушти никого, до кога ќе се случат ветените намалувања на производниот капацитет и каква е долгорочната иднина на празната фабрика.
Тоа остави некои инвеститори незадоволни, бидејќи акциите на Фолксваген се тргуваа под нивото забележано во октомври, пред остриот пад на кварталната добивка.