„Совршена бура“ избриша речиси 400 милијарди долари од вредноста на најголемите американски медиумски групи

92
Најголемите американски медиумски компании колективно изгубија речиси 400 милијарди долари од пазарната вредност од почетокот на годината, бидејќи рецесијата, забавувањето на приходите од реклами и постпандемиските трендови ја поттикнаа „совршената бура“ за Netflix и неговите колеги, објави „Фајненшл Тајмс“.

Акциите на големите американски медиумски компании паднаа во просек за 35 отсто од почетокот на годината, во споредба со падот на индексот S&P 500 од 13 отсто, што резултираше со вкупна загуба од 380 милијарди долари од пазарната капитализација.

Дури и по одредено закрепнување во изминатите неколку недели, цените на акциите на најголемите медиумски групи – Disney, Netflix, Comcast, Spotify, Roku, Fox, Paramount, Warner Bros Discovery, The New York Times и News Corp – паднаа во просек за половина од рекордите на сите времиња постигнати за време на пандемијата на коронавирус, според анализата на ФТ.

Директорите и аналитичарите посочија на комбинација на фактори како причина за „пукањето на балонот“ во медиумските акции, поттикнат од Netflix.

Како што САД и другите земји излегуваат од пандемијата, луѓето поминуваат повеќе време надвор и помалку време дома гледајќи содржини. Во исто време, Netflix откри дека неговиот децениски раст е запрен, што ги поттикна инвеститорите да размислат за изгледите за целата индустрија.

Тие проблеми се совпаднаа со стравувањата од рецесија на САД, бидејќи централните банки ги зголемуваат каматните стапки за да ја скротат зголемената инфлација, а Американците треба да се справат со потенки буџети на домаќинствата.

Рекламирањето е обично првиот трошок што компаниите го намалуваат во услови на пад. Приходите од реклами веќе се намалуваат, што е потврдено од резултатите од вториот квартал на Snap, Meta и Google.

„Колку пандемијата ја наруши траекторијата на индустријата? Каква е состојбата на економијата? Колку повеќе луѓето сакаат да бидат надвор? Има толку многу фактори во игра во моментов“, рече Рич Гринфилд, аналитичар во LightShed. „Речиси би ја нарекол совршена бура за да ја разнесе стриминг историјата“.

Компаниите кои најмногу се потпираат на стриминг и рекламирање за приходи се најпогодени.

Акциите на Roku, кој стана познат по продажбата на уреди за стриминг, но сега генерира повеќе приходи од рекламирање на своите канали, се намалени за 65 отсто оваа година и 83 отсто од нивниот историски максимум во јули 2021 година.

„Гледаме дека огласувачите се грижат за можна рецесија и затоа ги намалуваат трошоците“, изјави извршниот директор на Roku, Ентони Вуд, на инвеститорите минатата недела.

Мајкл Натансон од консултантската куќа за медиуми MoffettNathanson рече: „Неодамнешните резултати на [Roku], како и многу други во изминатите неколку години, беа поттикнати од огромната популарност на стриминг, која сега бледне како што се отвора светот“.

„Ја доживуваме првата рецесија во дигиталното рекламирање“, додаде Натансон, по балонот за онлајн рекламирање поттикнат од пандемијата „каков што досега не сме виделе“.

Netflix е втората компанија со најлоши перформанси по Roku. Нејзините акции се намалени за 62% оваа година и 67% под нивниот врв во ноември. Spotify, уште еден пионер во стриминг индустријата кој заработува најмногу од своите пари од претплати, се намали за 49% оваа година.

По една деценија експлозивен раст на клиентите, Netflix губи претплатници два квартали по ред, што поттикна фундаментална преоценка на индустријата во која беше пионер.

Пред тоа, инвеститорите беа ентузијасти за растот на Netflix, што ја прави компанијата една од најуспешните акции во деценијата, заедно со Facebook, Amazon и Google. Тие го третираа Netflix како технолошка акција, наградувајќи го нејзиниот брз раст на сметка на профитот.

Други медиумски групи, како што е Disney, го копираа моделот на Netflix со свои услуги за стриминг. Притоа, тие беа наградени со повеќекратен сооднос цена-заработка, слично на Netflix и технолошките компании. Во просек, на крајот на минатата година, најголемите американски медиумски групи тргуваа со 49 пати поголема заработка. Сега тој сооднос падна на 19 пати.

Медиумските групи кои сè уште работат првенствено во традиционалните ТВ и филмски бизниси pominaa најдобро. Надоместоците за реемитување – плаќањата што кабелските компании ги прават за да ја пренесат содржината на радиодифузерите – се постабилни од рекламирањето бидејќи договорите честопати се врзани со години.

Акциите на Fox, чиј главен извор на приход доаѓа од надоместоците за реемитување за нејзините вести и спортски кабелски канали, се намалени за само 9% оваа година и намалени за 24% од минатогодишниот рекорд на сите времиња.

Disney, кој заработува милијарди долари годишно од забавни паркови и билети за филмски блокбастери, покрај стриминг, забележа пад од 30% оваа година. Акциите на групата се тргуваа со повеќе од 100 пати поголема заработка минатата година. Сега цените се само 45 пати поголеми од заработката.

Гринфилд на LightShed вели: „Имаше прилично промена од верувањето во иднината на стриминг кон признавањето на тоа дека иднината не е толку профитабилна или вредна како што мислеа луѓето“.