Список на земји кои најмногу ги зголемија цените пред туристичката сезона

105

Комбинацијата на инфлација и зголемената побарувачка за туристички патувања придонесоа за раст на цените на хотелските услуги со стапки кои често ги надминуваат инфлаторните стапки, а меѓу нив е и Хрватска. Тоа е само дел од светскиот пазар кој бележи раст на хотелското сместување за повеќе од 50 отсто, во зависност од дестинацијата.

Така, најголем пораст на цените за сместување во хотели, во споредба со последната нормална туристичка година во 2019 година, се случи во Рим, Берлин и Палма де Мајорка, според анализата на британскиот магазин Hotel News Resource.

Анализата е направена врз основа на нивните историски податоци за цените на хотелското сместување во водечките европски градови, при што се истакнува дека побарувачката на краток до среден рок, и покрај нагорниот тренд на инфлација, ќе расте до крајот на годината. Со голема побарувачка, цените ќе продолжат да растат, но неизвесно е што ќе донесе следната година во однос на ценовната политика.

Споредувајќи ги просечните цени на собите од 2019 до 2022 година, анализата покажува дека цените во моментов се значително повисоки. Цените на собите во јуни се зголемија за 51,4 отсто во Рим, 50,2 отсто во Берлин, 44,5 отсто во Даблин, Лондон имаа просечен пораст од 44,3 отсто, Барселона 29 отсто, Амстердам 12,1 отсто, а Париз за 19,8 отсто.

Сличен тренд има и во водечките европски дестинации за летен туризам за јуни, каде Палма де Мајорка (+40%) води во порастот на цените во споредба со јуни 2019 година, на Ибица цените се зголемија за 30%, во Екс ан Прованс за 21%. Монпеље бележи раст на цените од 14 отсто, а грчкиот Родос 13 отсто.

Околностите не се едноставни. Надворешните фактори, брзото повторно отворање на економијата по Ковид и рускиот напад врз Украина, извршија голем притисок врз синџирите на снабдување. Како резултат на тоа, има драматично зголемување на трошоците за енергија и храна и за хотелиерите.

Исто така, трошоците за работна сила за хотелиерите значително се зголемија низ целиот свет, особено во САД и Европа. Има значително повеќе слободни работни места отколку луѓе кои можат да ги пополнат, што значи дека хотелиерите треба да понудат повисоки плати и други награди. Ова дополнително ги зголемува трошоците за водење бизнис.