Не е важно колку години имате, каков моден стил преферирате или дали сте женско или машко. Веројатноста да не сте посетиле продавница на Зара е 0, што е исто толку колку што оваа компанија инвестира во својата рекламна стратегија.
И не, тоа не е шега. Зара е еден од најуспешните модни брендови во светот, па затоа е сосема невообичаено една компанија да не прави конвенционален маркетинг. Иако основачот на Зара, Амансио Ортага, е еден од најбогатите луѓе во светот, а продавниците на Зара се најпрометни во трговскиот центар, компанијата троши само околу 0,3 отсто од продажбата на реклами.
Приказната на Зара е прилично долга, па дури и тврдокорните обожаватели на брендот навистина не знаат многу за тоа како настанала Зара. Можеби тоа е дел од нејзината стратегија. Зара е шпански бренд основан во 1975 година од Амансио Ортега и Росалија Мера. Првата продавница понудила евтини производи слични по изглед на популарната, поквалитетна облека, пренесува Bizlife.
Во 1985 година, Ортега разви нов процес на дизајн, производство и дистрибуција за да го скрати времето на испорака и побрзо да одговори на новите трендови, кои тој ги нарече „инстант мода“.
Во текот на следната деценија, Зара започна агресивно да се шири на глобалните пазари. Денес, трговецот на облека има речиси 3.000 продавници, вклучувајќи женски, машки, детски и домашни продавници. Зара има продавници во 96 земји и е водечка компанија на групацијата Индитекс.
Основачот на брендот, Амансио, никогаш не разговарал со медиумите ниту на кој било начин ја промовирал Зара. Така, благодарноста и желбата на клиентите се силно поттикнати од искуството на брендот.
Зара не се рекламира
Зара не се рекламира, што значи дека нема да гледате никакви телевизиски реклами, огласи во весници, билборди или банери на Интернет. Значи, точно е дека Zara троши само 0,3 отсто од приходите на реклами. Но, треба да се забележи дека рекламирањето не е синоним за маркетинг. Зара не користи конвенционални канали за рекламирање, но компанијата прави маркетинг на свој начин.
Пристапот одоздола нагоре значи дека дизајнот се создава врз основа на непосредни повратни информации од клиентите. Зара ги ко-креира своите производи со своите клиенти наместо да троши буџети за рекламирање. Сè што корисниците известуваат се користи за да се направат подобри производи. На овој начин, брендот ја гради лојалноста на клиентите и се потпира на потрошувачите да ја промовираат, што е најмоќната форма на маркетинг.
Во 2015 година, една жена по име Мико влезе во продавницата на Зара во Токио и побара розова марама, но продавницата немаше. Истото се случи речиси истовремено со Мишел во Торонто, Елејн во Сан Франциско и Жизел во Франкфурт, кои сите влегоа во продавницата на Зара барајќи розови марами.
Седум дена подоцна, повеќе од 2.000 продавници на Зара ширум светот почнаа да продаваат розови марами, повеќе од 500.000 розови марами беа распродадени во рок од 3 дена.
Каде обично се наоѓаат продавниците на Зара?
Ако некогаш сте обрнале внимание, продавниците на Зара секогаш се наоѓаат во трговските области на прометните улици во големите метрополи. Затоа Зара инвестира во локациите и атрактивноста на своите продавници, а не во нивното рекламирање. Во секој голем град Зара може да се најде покрај големите брендови како Луј Витон, Армани или Гучи, дури и ако нивната облека е многу поскапа.
Уште една работа што го прави препознатлив креативниот пристап на Зара се впечатливите пози на моделите. Производите на Zara секогаш се претставени со непознати модели во различни, не толку вообичаени пози кои го привлекуваат вниманието на луѓето и ги тераат да зборуваат за нив.
Сето ова е дел од сеопфатната стратегија на Zara, која на овој начин ја нагласува автентичноста на брендот и истовремено ја зголемува неговата свест. Така, кога ќе видите модел во облека на Зара, благодарение на специјалните фотографии и пози, знаете дека тоа е Зара уште пред да го забележите брендот.
Дали знаевте дека Зара прави 150.000 излози годишно? Поради својата филозофија на брза мода, излозите постојано се менуваат, бидејќи тие ја играат најважната улога во претставувањето на колекциите.
Зад сцената, тим од врвни невромаркетари и други експерти за облекување на прозорци тестираат и модифицираат бројни варијации за да го најдат последниот приказ на прозорецот, кој потоа се извезува во продавниците ширум светот.
Од своето основање, Зара стана еден од најпопуларните брендови меѓу своите клиенти благодарение на способноста да ги следи брзите модни трендови, или како што велат, да произведува „свежо печена облека“. Зара ги следи модните трендови и стилови, создава нови дизајни и ги става во продавниците во рок од една или две недели, додека на другите модни брендови им требаат околу шест месеци. Благодарение на својата брза, стилска и достапна облека, компанијата може да ги надмине своите конкуренти.
Која е тајната?
Тајната на стратегијата за рекламирање од 0 проценти на Zara лежи во севкупната стратегија на брендот. Зара од самиот почеток се грижеше да го изгради својот бренд врз основа на вредностите на своите идеални клиенти. Модната компанија е насочена кон луѓе кои се стилски и ги следат трендовите, нудејќи им ја најмодерната облека во моментот кога ја бараат.
Затоа, пред да започнете со вашиот бизнис, внимателно погледнете ги вашите конкуренти, нивните силни и слаби страни и вашите идеални клиенти за да ги одредите нивните точки на болка. Врз основа на овие податоци, изберете го најдобриот пристап за градење на вашиот бренд. Ако започнете со ова, можеби нема да треба да се рекламирате за неколку години.
Фото:Facebook