Технолошките компании погрешно ја сфатија ситуацијата и сега ги трпат последиците

73

Минатата недела, Мета (поранешен Фејсбук) и Сејлсфорс направија големи намалувања, приклучувајќи им се на Стрип, Снеп, Нетфликс и Оракл, кои неодамна објавија кругови на отпуштања.

Сите овие се многу различни компании, но имаат едно нешто заедничко: тие брзо се зголемија бидејќи пандемијата ја поттикна побарувачката за дигитални производи и услуги – и беа фатени во вкрстен оган кога комбинацијата од враќање на (релативна) нормалност, зголемување на каматните стапки.

„На почетокот на Ковид-19 во почетокот на 2020 година, светот брзо се движеше онлајн и напливот на е-трговија доведе до огромен раст на приходите. „Многу луѓе предвидуваа дека ова ќе биде одржливо забрзување што ќе продолжи дури и по завршувањето на пандемијата“, напиша Цукерберг во белешката до вработените за тоа зошто укинува 11.000 работни места во Мета.

„И јас, донесов одлука значително да ги зголемиме нашите инвестиции. „За жал, ова не се одигра како што очекував“, напиша тој.

Ниту тој не беше сам, а многу други технолошки личности изразија слични чувства неодамна: „Вработуваме премногу за светот во кој се наоѓаме“, напишаа основачите на Stripe во меморандум до вработените во кои објавија дека отпуштаат 1.000 работници , или 14% од нејзиниот персонал.

Како погрешно ја разбрале ситуацијата

Сето ова природно го наметнува следното прашање. Како овие врвни технолошки директори – генерално се претпоставува дека се докажани, интелигентни, способни деловни лидери со пристап до планини со вредни податоци – ја сфатија ситуацијата толку погрешна?

За волја на вистината, тоа не беше сосема нелогично. Во раните денови на пандемијата, неколку компании го паузираа вработувањето или направија отпуштања како мерка за заштеда на трошоците, претпоставувајќи дека кризата ќе ја забави економијата.

Наместо тоа, се случи спротивното, бидејќи луѓето поминуваа повеќе време за купување онлајн, гледајќи видеа на YouTube или TikTok, играјќи игри како Roblox или Among Us и генерално фрлаат долари во технолошкиот сектор.

Стартапите собраа неверојатни суми на пари, дури и индустријата за компјутери доживеа ренесанса бидејќи луѓето купуваа нова опрема за да работат од дома.

Лесно е да се замисли како тој ненадеен пресврт се чинеше како втора шанса, можност да се удри додека железото беше жешко и да се стремат кон големи амбиции. Со ниски каматни стапки, високи вреднувања и далечина кои нудат невидено ниво на пристап до таленти, се чувствуваше како клучен момент во технолошката историја. Лидерите како Лери Елисон од Oracle отидоа дотаму што ја пофалија алатката за видео конференции Зум, миленик на ерата на пандемијата, како „основна услуга“ која трајно го наруши светот на работата.

Технологијата повеќе не е центар на универзумот
Сепак, одамна има знаци дека добрите времиња нема да траат вечно. Пред речиси една година, Зум објави раст кој беше далеку под очекувањата на Волстрит, во знак дека достапноста на вакцините и општото повторно отворање на глобалната економија ќе ја ослабат зависноста од технологијата. Во текот на летото, Roblox рече дека очекува да биде загубар во догледна иднина бидејќи нејзината помлада база на корисници поминуваше повеќе време на отворено. Технологијата сè уште игра клучна улога во секојдневниот живот, но таа повеќе не е центар на универзумот.

Значи, разбирливо е, до одреден степен, што основачите како Цукерберг инвестирале како светот да се променил засекогаш. Но, повторно, ништо не трае вечно.