Три совети за лидерите: Како да донесете подобри одлуки

76

Една од клучните вештини за лидерите е способноста за ефективно користење на податоците за донесување правилни и навремени одлуки.

Сепак, многу организации паѓаат во стапицата на усвојување на пристап заснован на податоци кој можеби нема целосно да одговори на нивните вистински деловни предизвици. Истражувањата покажаа дека постои тенденција меѓу носителите на одлуки да ги потврдат своите првични предрасуди со барање податоци што поддржуваат однапред смислени решенија наместо вистински да истражуваат што нудат податоците.

Анализата управувана од одлуки не е само алатка, туку стратешки пристап кој ги става носителите на одлуки во срцето на процесот. Овој пристап се фокусира на одлуките што треба прво да се донесат, а потоа ги идентификува податоците потребни за поддршка на тие одлуки. Пристапот бара лидерите не само да бараат одговори, туку и да ги формулираат вистинските прашања, демонстрирајќи посветеност на интелектуалната понизност и препознавање на границите на нивното сегашно знаење. Со усвојување на овој стратешки пристап, деловните лидери можат да се чувствуваат постратешки и понапредни во нивниот процес на донесување одлуки.

Акциски чекори за деловни лидери:

1. Идентификувајте ја одлуката:
Започнете со јасно дефинирање на одлуката што треба да се донесе, концентрирајќи се на опциите што можете да ги контролирате и кои се релевантни за вашата улога во организацијата. Проширете ја вашата перспектива со ангажирање со различни гледишта за да истражите различни решенија. Ова помага да се идентификуваат остварливите опции додека се избегнуваат неостварливите или премногу ризичните. Првичните размислувања треба да се фокусираат само на самата одлука, а не на влијанието на постоечките збирки на податоци, што може да доведе до пристрасни или ирелевантни прашања.

2. Поставувајте фактички прашања:
Кога ви требаат предвидливи сознанија, поставувајте фактички прашања. На пример, менаџерот за производство можеби ќе треба да предвиди кога опремата нема ефикасно да го изврши одржувањето. Слично на тоа, трговците на мало би можеле да имаат корист од разбирањето на моделите за враќање на производот за да ги прилагодат стратегиите за цени или да го подобрат квалитетот на производот. Овие прашања засновани на факти помагаат да се создадат прецизни стратегии кои можат да се применуваат врз основа на предвидлива анализа на податоци.

3. Истражете ги контрафактите:
Контрафакталните прашања ви овозможуваат да ги процените потенцијалните исходи од различни потези. Овој тип на барање е корисен за сценарија кои бараат подлабоко разбирање на причината и последицата, како што се промени во политиките или стратешки деловни иницијативи. На пример, тим за политичка кампања може да користи контрафактуални прашања за да одреди кои стратегии се најефективни во убедувањето на неопределените.

Практична имплементација во бизнисот
Размислете за компанија која нуди претплата за канцелариски материјали. За да се справи со отфрлањето на клиентите, компанијата првично се фокусира на клиентите кои најверојатно ќе се откажат од претплатата. За вистински да го разбере влијанието на потенцијалните стимулации врз задржувањето на клиентите, компанијата треба да го постави спротивното прашање: „Каков ефект би имале стимулациите врз стапките на задржување на клиентите? Компанијата потоа може да спроведе рандомизирано контролирано испитување, нудејќи стимуланси на случајно избрана група клиенти и споредувајќи го нивното однесување со група без стимулации. Овој практичен и едноставен метод ги опремува деловните лидери со алатки и знаење за да го оптимизираат нивниот пристап врз основа на тврди експериментални податоци, а не на претпоставки.

Преминувајќи од чисто стратегија заснована на податоци кон пристап базиран на одлуки, деловните лидери можат да се погрижат нивните активности да бидат водени од јасно разбирање на нивните цели и најдобри достапни докази. Овој метод ја подобрува релевантноста и влијанието на деловната анализа и е тесно усогласен со стратешките деловни цели, поттикнувајќи поаналитичка деловна култура фокусирана на резултати.