Тројанците и малверите најмногу ги загрижуваат банкарите

19

Една третина од испитаниците од финансискиот сектор сметаат дека банкарските тројанци и мобилниот малвер ќе бидат најголемата закана за финансиските организации и нивните клиенти во 2020 година. Ова го покажува истражувањето спроведено од компанијата Blueliv, која се занимава меѓу другото и со превенција во врска со сајбер заканите за финансискиот сектор.

Истражувачите на Blueliv откриле зголемување на ботовите како што се Trickbot кој се зголемил за неверојатни 283 %, а висок пораст има и кај Britex ботот. Овие ботови се поврзани со дистрибуција на банкарски тројанци и други малвери кои целат да направат големи штети исклучиво на финансискиот сектор.

Blueliv особено посочува дека малверите се насочени кон мобилните апликации и дека заканите се развиваат најбрзо и најмногу во таа област кога станува збор за финансискиот сектор, во смисла на прибирање податоци, но и кражба на средства од банкарските сметки. Една од причините е што компјутерските криминалци сега можат едноставно да купат малвери во “форумите на подземјето“ и дека тие нудат техники за да се задржи малверот долго време неоткриен.

Повеќе од една третина од испитаниците, дури 35 %, ја наведуваат превенцијата како клучен момент во спречувањето на потенцијалните сајбер напади. Втората важна работа во сајбер безбедноста, која ја наведуваат 31 % од испитаниците, е да се спречи “истекување“ на податоците од системот.

Една четвртина од испитаниците се фокусираа на прилагодување кон GDPR (регулативи кои се однесуваат на заштита на податоците), а истиот број сметаат дека регулативата се смета за еден од најголемите предизвици.

За да се изгради безбедно опкружување, треба да се исполнат голем број услови. Една од нив е вештините на вработените. Споменатото истражување покажува дека недостигот на вештини и квалификации на вработените е еден од проблемите во кои веруваат 28% од испитаниците. Дигитализацијата практично презема големи чекори и се заканува сè повеќе, така што нивната видливост е тешко да се види во одредени моменти. Клучниот збор се чини дека е превенција.

Фото: Pixabay