
Бројот на туристички патувања во светот ќе се зголеми тројно до 2040 година, според новиот извештај на Бостонската консалтинг група (BCG), во кој се наведува дека Хрватска има силен потенцијал за развој на туризмот во насока на велнес, гастрономија, култура и религиозен туризам.
Во исто време, од глобална перспектива, се предвидува дека домашните туристички патувања ќе генерираат приход од речиси 12.000 милијарди долари до 2040 година, додека приходите од патувања во регионите ќе се зголемат тројно, на повеќе од 2.000 милијарди долари. Приходите од меѓународни патувања ќе се зголемат најбрзо, но ќе имаат најмал удел од 1.400 милијарди долари.
Следниот бран патници сè повеќе ќе доаѓа од земјите со растечки пазари, како што се Кина, Индија, Саудиска Арабија и Виетнам, што ќе го надмине бројот на традиционални туристи од САД, Обединетото Кралство и Германија, беше истакнато во извештајот на BCG „Откривање можности вредни 15 трилиони долари во туризмот“, кој е базиран на анкета во која учествувале пет илјади патници од 11 земји, а ја спроведе Центарот за анализа на клиенти со анализа на патните обрасци на 68 пазари. Кога станува збор за Хрватска, постои потенцијал за привлекување идни туристи преку велнес, гастрономија, активен престој во природа, култура и религиозен туризам.
И покрај фактот дека Хрватска е позната по своите сончеви плажи и море, туристите ќе бараат повеќе од своите патувања во блиска иднина. Тие ќе бараат автентични искуства, личен развој и поголема поврзаност со локалната заедница. „Хрватска има силен потенцијал за развој на туризмот во насока на благосостојба, гастрономија, култура и одржливост, што може да ги задоволи барањата на идните туристи“, вели Мелани Зајер-Ларсен, директорка на BCG и партнерка задолжена за Хрватска.
Според BCG, Хрватска може да го изрази својот потенцијал за развој на разновиден туризам преку природни ресурси што можат да се користат за активен престој во природа, богата гастрономска понуда и религиозни и аџилачки дестинации.
Со дополнителниот развој и подобрување на автентичниот идентитет, хрватската гастрономија може понатаму да напредува, при што со нагласување на посебната разновидност што се движи од медитерански до централноевропски вкусови и развојот на препознатливи ресторани, хрватската кујна може да стане значаен мотиватор за доаѓање на туристи.
– Преку проширување на туризмот од крајбрежјето кон внатрешноста и развој на понудата за различни групи поединци, било да е тоа семејства или деловни патници, индивидуални или повеќегенерациски туристи, Хрватска може да стане дестинација што е привлечна за многу видови идни туристи, изјави Зајер-Ларсен во соопштението објавено од публикацијата.
Трендови во туризмот
Кога станува збор за трендовите, „милениумците“ и „генерацијата З“ моментално се највлијателните туристи на глобално ниво, со оглед на тоа што, во споредба со постарите генерации, тие планираат повеќе патувања и трошат повеќе. Погледот кон она што се смета за одмор исто така се менува, но на сите пазари одморот и поминувањето квалитетно време со семејството се сè уште главните причини за патување. Извештајот на BCG нагласува дека и покрај фактот дека традиционалните морски патувања, урбаните авантури и искуствата во природата се сè уште популарни, патниците сè повеќе ја истражуваат културата, здравјето, благосостојбата и се одлучуваат за духовни и религиозни патувања. Гастрономскиот туризам исто така расте, а храната беше наведена како главна причина за патување од страна на кинеските, виетнамските и индонезиските туристи, се наведува во него.