Twitter има сериозен проблем со крипто-измамите

52

Одреден тип на криптовалута, инспирирана од домашен миленик, објави дека започнува рекламна кампања на постојките за јавен превоз во Лондон. Сепак, овој пат рекламите мора да се усогласат со регулаторите. Откако нивната првична кампања беше забранета поради ветувањата за огромни профити, таа сега се смета за извор на „екосистеми“ и „крипто-образование“, пишува Блумберг.

Малите букви ги потсетуваат патниците дека криптовалутите се нерегулирани и можат да одат и нагоре и надолу. Но, кампањата е симбол на сектор кој е воден од емоции и веќе ги чувствува првите снегулки на крипто-зимата. Бумот на шпекулациите за време на пандемијата беше проследен со пад на вредноста на криптовалутите, губење на работни места и зголемена контрола од страна на регулаторите.

Во свет обземен од социјалните медиуми, сепак, работите се поинакви. Крипто-сферата на Twitter, за која веќе се чини дека е одговорен Елон Маск, не покажува знаци на самоконтрола. Twitter, заедно со другите платформи, долго време е магнет за емоции, сомнителни истражувања и директни измами. Повеќе од 95.000 луѓе пријавиле вкупни загуби од 770 милиони долари поради измама започната на социјалните мрежи во 2021 година, според Федералната трговска комисија.

Самиот Маск вети дека ќе ја исчисти мрежата од измами, спам и ботови – достојна, но контроверзна цел, имајќи предвид дека тие напредуваат во немилосрдниот проток на комуникации од кои профитира Twitter. Изгледа дека Маск сака да го доближи Twitter уште повеќе до светот на крипто нудејќи идеи како што се елиминирање на платената услуга за незаменливи токени (NFT) и прифаќање на Dogecoin како средство за плаќање. Повеќето крипто реклами се ограничени на Twitter и бараат претходно одобрување, иако огласувачите најдоа решенија за да ја шират својата порака.

Имајќи предвид дека регулаторите веќе заземаат поцврст став, времето е совршено за Маск и неговото ветено чистење. Тој се претставува како бранител на слободата на говорот и можеби планира да го повтори успехот на азиските социјални мрежи во генерирањето приходи од дигитални токени. Но, ако измамата продолжи да расте, агенциите за заштита на потрошувачите најверојатно да се активираат.

На некои места тоа веќе се случува. Владата на Обединетото Кралство неодамна вети дека ќе ги направи социјалните медиуми одговорни за погрешните реклами и ќе ги обврзе да ги отстранат рекламите што содржат вируси, кои почнуваат да „копаат“ криптовалути без дозвола.

Фабио Панета од Европската централна банка повика на поголемо заострување на регулативите за криптовалути и ги обвини социјалните мрежи дека ги поттикнуваат потрошувачите кои се нови во тргувањето со криптовалути и ги ублажуваат ризиците. Според Управата за финансиски надзор на Обединетото Кралство, повеќе од половина од потрошувачите помлади од 40 години се охрабруваат да прават високоризични инвестиции.

Без промени, Twitter ризикува да стане синоним за повеќе од само слобода на говор. Тој стана дел од крипто-пазарот кој се потпира на гласини за да привлече нови потрошувачи и за да ги оправда високите цени. Еден од креаторите на Twitter и истакнат ентузијаст за биткоин, Џек Дорси напиша во октомври за претстојната хиперинфлација. Оттогаш, инфлацијата навистина порасна, но биткоинот се покажа како ужасно средство за заштита, губејќи повеќе од 40% од својата вредност.

Сигурно Маск веројатно нема да ги напушти своите шпекулативни трендови, кои привлекуваат и крипто-тролови и почетници. Тој често станува предмет на имитација на измамници, но тоа е затоа што и самиот е трол. Тој го искористи Twitter за да го објави планот на Tesla да го прифати биткоинот како средство за плаќање и подоцна да ги откаже тие планови. Неговите флертувања со Dogecoin го зголемија неговиот потенцијал за лансирање на лажни акции и валути.

Но, ако Twitter сака да генерира приходи од други активности освен рекламирање, би било добро да ја направи својата платформа побезбедна за корисниците. Промоцијата на фиктивни валути треба да биде ограничена насекаде – и онлајн и во лондонските автобуси.