Велика Британија најверојатно ќе го блокира спојувањето на Meta и Giphy

106

Регулаторот на конкуренцијата во Обединетото Кралство (CMA) се очекува да го блокира купувањето вредно 315 милиони долари на онлајн-платформата за гифови Giphy од страна на Meta (порано Facebok). Ова дефинитивно ќе сигнализира ескалација на нападот на органот врз т.н. Big Tech.

Управата за конкуренција и пазари е на пат да го откаже договорот, објави „Фајненшл тајмс“, цитирајќи луѓе блиски до ова прашање. Ова ќе биде прв пат CMA да уништи голем технолошки договор.

Властите почнаа да го истражуваат купувањето минатиот јуни на Giphy, со седиште во Њујорк, најголемиот снабдувач на анимирани слики за социјалните медиуми познати како гифови. Евентуалната одлука за блокирање на зделката би поставила атрактивен преседан за регулаторот во Британија, кој никогаш не се обидел да откаже завршен договор од светот на технологијата.

CMA одби да коментира.

Во август, CMA привремено донесе одлука дека Меtа, порано позната како Facebook, треба да биде принудена да го продаде Giphy поради загриженоста за конкуренцијата. Конечната одлука мора да биде донесена до 1 декември.

Во тоа време, CMA тврдеше дека Meta може да го прекине пристапот на конкурентите до gif-ови и да бара од платформите како што се TikTok или Snapchat да пренесуваат повеќе од нивните податоци за да пристапат до гифови, со што ќе се консолидира моќта во рацете на Меtа.

Надзорниот орган, исто така, тврди дека трансакцијата би можела да елиминира конкурент на Меtа на пазарот за рекламирање на екран во Обединетото Кралство, и покрај недостатокот на присуство на Giphy во секторот.

Facebook контролира 40 до 50 отсто од пазарот за рекламирање на екран во Обединетото Кралство, според CMA. Giphy нудеше платено рекламирање во САД, а CMA соопшти дека со спречување на спојувањето, Giphy може да ја прошири услугата во Обединетото Кралство, нешто што компанијата го негираше.

Меtа агресивно се бори против проценката на регулаторот и блокирањето веројатно ќе биде контроверзно, што потенцијално ќе предизвика жалба. Како одговор на привремените наоди на CMA, американската компанија го обвини супервизорот дека „вклучува меѓународен опсег“ и „испраќа застрашувачка порака до стартап компаниите: не основајте нови компании бидејќи нема да можете да ги продадете“.

Во август, Меtа рече: „Не се согласуваме со прелиминарните наоди на CMA, за кои не веруваме дека се поткрепени со докази. Како што покажавме, ова спојување е во најдобар интерес на луѓето и бизнисите во Британија – и ширум светот – кои ги користат Giphy и нашите услуги. Ќе продолжиме да работиме со CMA за да се справиме со заблудата дека договорот е штетен за конкуренцијата“.

Судирот ескалира во октомври кога CMA ја казни Меtа со 50,5 милиони фунти за „сериозно прекршување“ на наредбата со која се бара компанијата да остане одвоена од Giphy за време на истрагата. CMA ја обвини компанијата дека „свесно одбила да пријави“ информации за себе и за Giphy, наметнувајќи ја најголемата казна досега за такво прекршување.