Вештините за кои студентите учат на факултет наскоро може да станат застарени и неважни

51

Во последните години сме сведоци на радикални промени на пазарот на трудот. Од промените поврзани со работа на далечина и употребата на дигитални алатки за кои до неодамна многумина не ни слушнале, а камоли да ги користеле, до примена на вештачка интелигенција која веќе може да извршува задачи за кои на луѓето им требаше многу време да ги совладаат и усовршат.

Ваквите промени, особено оние поврзани со вештачката интелигенција, ќе продолжат и луѓето мора да се прилагодат на нив. Но, како што предупреди шефот на компанијата и веб-страницата за барање работа Indeed, денешните ученици и студенти посетуваат училишта (кои често плаќаат многу пари) и факултети каде што се учат на вештини кои наскоро ќе станат целосно непотребни поради вештачката интелигенција која ќе го направи своето. Со вештачката интелигенција, можеме да замислиме како денешните студенти учат вештини кои ќе бидат застарени откако ќе дипломираат, објасни Крис Хајмс.

Тој вели дека најновиот бран на технолошки напредок целосно го променил начинот на кој многу индустрии – од патување, малопродажба, музичка индустрија итн. – имаа влијание за само една деценија во споредба со индустриската револуција која постепено се забрза во текот на неколку генерации. Останува да се види какво влијание ќе има вештачката интелигенција на пазарот на трудот, но според некои предвидувања, како онаа на Goldman Sachs, оваа технологија би можела да влијае на дури 300 милиони работни места ширум светот, со дури две третини од работните меставо САД и Европа да бидат делумно автоматизирани поради вештачката интелигенција.

Вештачката интелигенција, предупреди оваа инвестициска банка, претставува големо потенцијално нарушување на пазарот на трудот и веќе можеме да го видиме неговото влијание.

Вештините што ги научи технологијата (и ќе се зголемуваат со текот на времето) се веќе подобри од оние што доаѓаат со диплома, вели Хејмс и предупреди на уште еден проблем поврзан со вештачката интелигенција и образованието. А тоа е користење на алатки за вештачка интелигенција како ChatGPT за извршување училишни задачи, пишување есеи и мамење на испити. Во некои случаи, познато е дека студентите поднесуваат есеи напишани од ChatGPT до професорите, кои тие не ги ни прочитале. Проф.

Затоа Мејн и некои професори дури решија да направат некои промени во своите предавања, па на студентите им задаваат задачи во кои сè почесто се бара од нив да опишат некои лични настани, искуства и размислувања за да не користат алатки за вештачка интелигенција за нивното пишување.