Volvo Cars ги финализира подготовките за ИПО на Стокхолмската берза

9

Шведскиот производител на автомобили Volvo Cars, во сопственост на кинеската „Zhejiang Geely Holding Group Co.“, ги завршува подготовките за првична јавна понуда (ИПО) и ќе објави детали за нејзината котација на берзата во Стокхолм подоцна во понеделник. Очекуваното ИПО може да ја оцени компанијата на дури 25 милијарди долари, велат извори запознаени со плановите за Волстрит Журнал.

Котацијата, доколку се спроведе, ќе биде еден од најдраматичните пресврти во автомобилската индустрија.

Американскиот концерн Ford Motor Co, ослабен од глобалната финансиска криза, ја продаде шведската компанија Geely за 1,8 милијарди долари во 2010 година. Иако Volvo е познат како бренд кој се потпира на безбедноста на своите производи, тој не го привлече интересот на широката публика со импресивни модели на дизајн. Geely го финансираше заздравувањето на компанијата од нејзиното купување до крајот на последната деценија, помагајќи на групата да ја надгради својата палета на производи.

Денес, Volvo развива профитабилен бизнис, со план за воведување електрични модели што е пред некои конкуренти. Марката е повторно популарна во Соединетите држави и други големи пазари низ целиот свет. Сега се натпреварува со германски премиум брендови, вклучувајќи BMW, Audi од Volkswagen AG и Mercedes-Benz од Daimler AG.

Во првото полугодие од оваа година, Volvo објави 41 отсто зголемување на продажбата во однос на истиот период минатата година, на 380.757 автомобили. Продажбата на компанијата во САД се зголеми за 47% до 63.754 единици. Во исто време, Европа останува најголемиот пазар на Волво.

Доколку обезбеди пазарна вредност од 25 милијарди долари, Volvo Cars ќе се рангира повисоко од францускиот концерн Renault SA, чија пазарна капитализација достигна 10,39 милијарди долари, иако продава многу повеќе возила отколку шведскиот развивач.

Сепак, оценката на Volvo ќе заостане многу зад најголемите имиња во индустријата. Пазарната капитализација на Toyota Motor Corp. – најголемиот светски производител на автомобили по пазарен удел во 2020 година, надминува 248 милијарди долари, додека проценката на американскиот индустриски лидер General Motors Co. достигнува 77 милијарди долари. Лидерот во овој поглед Tesla Inc. може да се пофали со пазарна вредност од 776 милијарди долари, што е повеќе од целокупната проценка на концерните, кои го заземаат соодветно од второто до седмото место во рангирањето.

Сепак, силна котација ќе биде од интерес за инвеститорите кои со интерес гледаат на глобалната трка за електрификација на автомобили.

Volvo е првиот традиционален производител на автомобили што постепено го прекина производството и продажбата на автомобили со мотори со внатрешно согорување. Во 2019 година, компанијата престана да гради автомобили со бензински или дизел мотори и оттогаш произведува само електрични и хибридни возила.

Овој потег беше проследен со други грижи, кои најавија конкретни рокови за прекин на производството на конвенционални автомобили.

Во 2018 година, Volvo ја сподели својата идеја за котација, а во мај оваа година компанијата објави дека планира ИПО во Стокхолм. Ваквата акција може да и обезбеди на групата поширока акционерска база и поголема независност од кинеските инвеститори.

Не е јасно колку Geely планира да ги продаде своите акции, но компанијата вели дека најверојатно ќе остане главен акционер по секоја понуда.

Во јули, шведскиот концерн го зголеми својот удел во Polestar, купувајќи дополнителен удел во производителот на електрични возила контролиран од Geely. Инвестицијата го зголеми уделот на Volvo на 49,5%. Ова дојде откако „Polestar“ собра 550 милиони долари во првиот круг на финансирање во април.

На крајот на септември, Polestar беше проценет на 20 милијарди долари откако компанијата се спои со Gores Guggenheim, SPAC компанија создадена специјално за спојување.

Во исто време, Volvo ги забележа своите најсилни шестмесечни податоци во својата историја во однос на профитот и приходите. Сепак, концернот предупреди дека постојаниот недостаток на полупроводници ќе има негативно влијание врз неговите резултати во втората половина од годината.