VW Golf ќе ја задржи европската круна и покрај слабата продажба наесен

73

И покрај намаленото производство, Volkswagen Golf е на пат повторно да стане најпродаваниот автомобил во Европа во 2021 година, а во битката за првото место се вклучи и Dacia Sandero. Во последните неколку месеци, Golf испадна од Топ 10 бидејќи Volkswagen AG го намалува производството во фабриката во Волфсбург поради недостиг на полупроводници, според Automotive News Europe.

Производството на Golf е тешко погодено од проблемите со синџирот на снабдување, бидејќи Volkswagen и другите традиционални производители на автомобили имаат приоритет на градење модели со поголема маржа кои емитуваат помали емисии на јаглерод.

Продажбата на Golf во Европа падна за 24 отсто на 191.924 во првите 11 месеци од 2021 година на годишна основа, според JATO Dynamics.

Водечката позиција на германскиот модел во Европа најмногу ја оспоруваат автомобилите на француските компании, како што е малиот хечбек Sandero од Dacia, во сопственост на Renault, кој е на второто место на крајот на ноември со продажба од 176.650 примероци, со раст од 18 отсто во споредба со истиот период во 2020 година

По Sandero следи Renault Clio со продажба од 175.082 примероци, што е пад од 21 отсто на годишно ниво. Clio беше најпродаваниот автомобил во регионот во ноември, кога Golf испадна од Топ 10.

Големиот победник во првите десет е малиот теренец Peugeot од 2008 година, кој се најде на четвртото место за периодот јануари-ноември со 173.782 продажби, што е раст од 27 отсто. Моделот на Peugeot, дел од Stellantis, се најде на врвот на топ листите во октомври, кога Golf воопшто не беше во Топ 10.

Новата генерација на Toyota Yaris ја започна годината, станувајќи најпродаваниот автомобил во Европа во јануари, но е само шести во 11 месеци откако недостигот на чипови ја принуди Toyota да даде приоритет на другите модели во втората половина, вклучувајќи го неодамна лансираниот Yaris Cross.

Малиот SUV T-Roc на Volkswagen го надмина хечбекот Polo во продажба во Топ 10, достигнувајќи го седмото место со продадени 168.256 единици и раст од 20% на годишно ниво.

Fiat 500 исто така забележа силна година, наоѓајќи место меѓу најпродаваните модели во Европа. Автомобилот е на деветтото место со продажба од 147.695 примероци, што е зголемување од 36 отсто на годишно ниво.

Opel Corsa го достигна осмото место со 163.568 продажби, што е пад од 8% на годишно ниво, додека Renault Captur се рангираше на десеттото место со испорачани 145.505 возила, што е пад од 8,2% на годишно ниво.

Додека традиционално популарните европски модели на Ford, како Focus и Fiesta, остануваат надвор од првите десет поради недостиг на компоненти, забележувајќи пад од 45% и 44%, соодветно, малиот SUV Puma порасна за 17% на 122.529 единици.

Skoda Octavia, уште еден голем играч на пазарот, исто така испадна од Топ 10, при што продажбата на моделот се намали за 20 проценти на 130.270.

Се очекува вкупната продажба во Европа да достигне 13,9 милиони единици за цела 2021 година, што ќе биде зголемување од само 0,2% во споредба со 2020 година, проценува IHS Markit.

Консултантската куќа предвидува дека во 2022 година европскиот пазар ќе се прошири на 15 милиони продадени автомобили, бидејќи се очекува да исчезне недостигот на чипови. Сепак, IHS Markit предупредува дека други фактори, како што е брзото ширење на „омикрон“ варијанта на КОВИД-19, може да го попречат закрепнувањето на пазарот.