Зголемените трошоци за живот ги враќаат навиките за купување од 1970-тите

244

Речиси три четвртини од европските потрошувачи ги намалуваат секојдневните неопходни работи, вклучително и храната, за да врзат крај со крај во услови на влошена криза и зголемени трошоци за живот.

Новото истражување покажува дека 71% од потрошувачите на шест клучни пазари во Европа веќе направиле значителни промени во начинот на купување бидејќи се борат со инфлацијата достигнувајќи нивоа невидени во последните четири децении.

Извештајот на ИРИ, компанија за анализа на податоци и истражување на пазарот, исто така откри дека 58% од потрошувачите веќе ги намалиле основните набавки, а 35% од нив влегле во лични заштеди и подигнале заеми за да ги платат сметките.

„Јасно е дека подготвеноста на потрошувачите да трошат страда и тој тренд веројатно ќе се влоши – со понатамошни скокови на цените веројатно со оглед на високите трошоци за влез и нестабилните цени на енергијата“, рече Ананда Рој, глобален виш потпретседател на ИРИ.

Блумберг објави дека зголемувањето на цените на храната, горивото и енергијата ги еродира буџетите на домаќинствата ширум Европа, додека руските прекини на електрична енергија ги принудуваат домаќинствата и индустријата да се подготват за потенцијални прекини во оваа зима. Довербата на потрошувачите ширум континентот останува блиску до рекордно ниско ниво и растат стравувањата дека еврозоната се движи кон рецесија.

Тешкиот „инфлациски замор“ со кој се соочува просечниот европски потрошувач принудува низа „приспособувања на однесувањето“ кои не се забележани од строгите 1970-ти и 1980-ти, рече Рој.

Тие вклучуваат прескокнување оброци, префрлување на синџири за намирници со попуст, купување артикли со приватна етикета и попуст, како и застарени стоки.

Додека производите вонсезони што се достапни во текот на целата година сè уште можат да бидат достапни за богатите купувачи, опсегот што се нуди во средниот и долниот крај на синџирите на супермаркети ќе стане „значително потесен“.

Промените не се случуваат само во неделното тргување. Нешто повеќе од половина од Европејците во студијата на ИРИ – во која беа анкетирани 3.000 потрошувачи – рекоа дека планираат да ја намалат испораката на храна, а 47% рекоа дека ќе јадат помалку надвор во ресторани, барови или кафулиња.

Без знаци за паѓање на инфлацијата во блиска иднина, трговците на мало и потрошувачите ќе мора да продолжат да се прилагодуваат.

„Постојат тешки одлуки за клиентите, а трговците на мало и брендовите ќе треба внимателно да размислат како одговараат на потребите на клиентите“, истакна Рој.