Зошто емоционалната интелигенција е особина што работодавците сè повеќе ја ценат?

283

Вработените се навикнати да ги истакнуваат своите вештини и лични достигнувања во своите резимеа или да зборуваат за нив на интервјуа за работа. Меѓутоа, за да успеете на работа, и лично и како дел од тим, сосема различен сет на вештини влегува во игра.

Работодавците сè повеќе бараат работници кои можат да управуваат со сите односи на работа, како и да ги извршуваат своите деловни задачи, пишува Би-Би-Си.

Лидерите сè повеќе бараат „емоционална интелигенција“, а овој опсег на компетенции ја опфаќа нашата способност да ги разбереме и управуваме нашите сопствени и чувствата на другите, а потоа да го користиме ова знаење за да изградиме позитивни и продуктивни односи и контакти.

„Во основа, бизнисот е за квалитетот на нашите односи“, вели Ејми Бредли со седиште во Велика Британија, вонреден професор по менаџмент и лидерство на Меѓународната бизнис школа Хулт во Масачусетс и автор на „Човечкиот момент“.

Работата се врши благодарение на луѓето, а ако не сте способни да работите со сопствените и туѓите емоции, станува многу тешко да се работи продуктивно и одржливо, истакнува тој.

„Како се справувате со конфликти и неуспеси, како ги охрабрувате луѓето кога се очајни, вашата способност да преговарате или да ги завршите работите – сите овие работи се однесуваат на емоционалната интелигенција“, објаснува Марк Кремер, консултант за организациски развој со седиште во САД и автор на „Емоционалната интелигенција на работното место“.

Општо земено, работењето на емоционално интелигентен начин може да значи преземање поинаков пристап, наместо да ја спуштите главата и да дадете приоритет на списоците со задачи или целите за продуктивност, тоа значи да ги ставите човечките односи и нашите сопствени и чувствата на другите луѓе на прво место.

Тоа може да биде предизвикувачка транзиција на размислување, но придобивките може да бидат длабоки, зголемувајќи го моралот, продуктивноста, благосостојбата и личното влијание – сите квалитети што работодавците ги бараат сега, повеќе од кога било.

Што всушност е емоционалната интелигенција?
Традиционално, од работниците се очекува да ги чуваат своите чувства на работното место, иако тоа можеби не е сосема реално очекување.

„Сите ние сме емотивни суштества само затоа што сме луѓе и не можеме да се одвоиме од тоа на работа“, вели Крамер. Од фрустрација и непријатност, до исполнетост и радост, нашите работни задачи, колегите, па дури и животот надвор од работа може да бидат катализатори за низа чувства за време на работното време.

Психолозите од Јеил, Питер Саловеј и Џон Д Мајер ја развија теоријата за емоционална интелигенција (ЕИ) во 1990 година. Психологот Даниел Голман подоцна ги подели потребните вештини во четири домени: самосвест, саморегулација, социјална свест и управување со односите.

Ефектот на пандемијата
Емоционалната интелигенција отсекогаш била важна вештина на работното место. На пример, истражувањето покажа дека вработените со пониски нивоа на лична емоционална интелигенција имаат поголема веројатност да имаат пониски нивоа на посветеност, задоволство и перформанси, како и поголем стрес поврзан со работата.

Но, пандемијата откри зошто сега не може да се преговара за поседување емоционална интелигенција.

Преминот кон работа на далечина, исто така, ја направи емоционалната интелигенција поважна.

На оддалеченото работно место, емоционално интелигентните поединци се подобро опремени да се прилагодат на овие промени, како и да одржуваат силни врски и покрај недостатокот на лична интеракција.

Како да се развие емоционална интелигенција?
Добрата вест е дека емоционалната интелигенција не е особина со која некои се раѓаат, а некои не.

„Штом подобро ќе ги разберете сопствените емоции во текот на работниот ден, управувањето со нив може да стане полесно. Во моментите на силни емоции не заборавајте да дишете, запомнете дека не треба веднаш да реагирате и да одвојте време во таа ситуација да се снајдете“, вели експертот.

Накратко, ако мислите дека сте добар слушател, но вашиот колега вели поинаку, дајте им ја користа од сомнежот.

А потоа започнете активно да се обидувате да ги подобрите вашите вештини за слушање на работа, дома и со пријателите.

Со сите компоненти на емоционалната интелигенција, од суштинско значење е подготвеноста да се развиваме со другите.

Како што вели Кремер, „можете да ги прочитате сите книги во светот за тоа, но не можете сами да бидете емотивно интелигентни, тоа го добивате со работа заедно“.