Зошто европското небо го преплавија празни авиони?

467

Европските авиокомпании се принудени да летаат со празни или речиси празни авиони. Причината е што тие не би ги изгубиле правата за слотови. Правилото едноставно се нарекува: „или употреби го или изгуби го“ (“use it or lose it”).

Постојаните слотови за летови до популарните дестинации на најголемите аеродроми се многу важни. За да ги зачува, секоја авиокомпанија мора да гарантира одреден број годишни слетувања, во принцип најмалку 80 проценти од вкупните права за слетување утврдени со договорот меѓу превозникот и аеродромот.

Аеродромите заработуваат од тоа, значително повеќе отколку од аеродромските такси за патници и билборди. Тоа ограничување беше укинато среде пандемијата минатиот март, но постепено се враќа. Сега авиокомпанијата го губи слотот ако не слета барем половина од времето предвидено во договорот. Европската комисија најави дека ќе го зголеми тој процент на 64 отсто пред крајот на март, пишува Јутарњи лист.

Авиокомпаниите се противат на ова и потсетуваат дека Омикрон им зададе нов и неочекуван удар: тој е многу заразен, што ги наведува патниците кои не мора да летаат да се откажат од летање. Тие бараат „поголема флексибилност“ бидејќи во спротивно мора да трошат гориво и да ја загадуваат атмосферата со него, дури и кога немаат патници, за да ја постигнат квотата за слетување и полетување неопходна за да го задржат правото на слот.

Луфтханза најави дека зимава ќе откаже околу 33.000 летови бидејќи за нив нема интерес од патници. Од друга страна, таа најавува дека сепак ќе мора да лета околу 18.000 пати  со празни авиони за да не ги изгуби слотови каде што и се важни. Истото го трпат и другите авиопревозници, па на пример, Brussels Airlines објави околу 3.000 празни летови оваа зима. Но, ЕУ не успева да го намали притисокот на аеродромите врз авиокомпаниите.