Зошто гигантски конгломерати одлучуваат да се поделат на помали компании?

93

Разделбата е најновата манија меѓу огромните светски компании.

Минатата недела, Johnson & Johnson, Toshiba и GE ги објавија плановите за поделба на неколку одделни компании и ова можеби е само почеток на овој тренд.

Конгломератите се големи и незгодни. Волстрит ги мрази затоа што не знае да ги оцени на најсоодветен начин. Извршните директори и корпоративните одбори конечно ја примија пораката – да се биде пргав е новото да се биде голем.

Поделбата на J&J на две компании – едната за нејзините производи за широка потрошувачка, а другата за нејзините лекови и медицински помагала – е уште една промена во здравствениот сектор. Многу други големи фармацевтски компании, вклучувајќи ги Pfizer, Merck и GlaxoSmithKline, веќе или ги разделија големите поделби во минатото или имаат планови да го сторат тоа.

Инвеститорите се подготвени да платат повисока цена за брзорастечки бизнис со лекови, биотехнологија и медицинска опрема отколку за генерички и брендирани производи за широка потрошувачка. Акциите на J&J се зголемија за 1,2% во петокот.

Сепак, како што покажуваат планираните поделби меѓу Toshiba и GE, корпоративните разводи не се ограничени само на здравствениот сектор.

„За да преживеат и да бидат во тек со трендовите на пазарот, компаниите навистина треба да ги следат нивните најпрофитабилни активности и на што треба да трошат најмногу време и да се фокусираат“, изјави Лиз Јанг, која е задолжена за инвестициски стратегии во SoFi за CNN Business.

„Конкуренцијата е жестока. Понекогаш компаниите мора да урнат нешто за да го обноват“, додаде Јанг.

Бран на поделби во големи компании

Големите компании од различни области ширум светот откриваат дека патот за нив е да се намалуваат.

Технолошкиот гигант Dell неодамна го оддели својот бизнис со облак VMWare на посебна компанија. Малопродажната компанија L Brands се подели на два дела – Bath & Body Works и Victoria’s Secret.

IBM својот оддел за ИТ услуги го оддели во нова компанија наречена Kyndryl. Како резултат на тоа, Kyndryl сега има поголема флексибилност да формира заеднички вложувања со конкурентите на IBM во облачната технологија. На пример, во петокот Kyndryl објави договор со Microsoft.

„Постои нова слобода за влез на пазарот. Можеме да продолжиме да им служиме на клиентите на IBM, но можеме и да ги прошириме нашите партнерства со други провајдери на технолошки услуги“, рече извршниот директор на Kyndryl, Дејвид Визнер во интервју за CNN Business претходно истиот ден.

Други компании може да откријат дека ваквиот потег ќе им даде поголема автономија за градење деловни односи кои можеби немале таква стратешка вредност кога биле дел од огромен конгломерат.

Сепак, спин-офот и продажбата на средства се, исто така, начин компаниите да ги поништат одлуките од кои акционерите не биле фасцинирани.

Примери се телекомуникациските гиганти Verizon и AT&T, сопственик на компанијата на CNN Business – WarnerMedia.

Акциите на двете компании се покажаа послаби од пазарот во изминатите неколку години, делумно поради ниските приходи и растот на профитот, но и поради стравувањата дека двете компании премногу се оддалечиле од нивната основна дејност со склучување интересни медиумски зделки.

Verizon ги купи AOL и Yahoo и ги спои во дивизија која најпрво беше означена како Oath, а потоа преименувана во Verizon Media. Аквизицијата никогаш не ги даде очекуваните резултати. Verizon го продаде својот медиумски оддел на капиталниот инвестициски гигант Apollo за 5 милијарди долари во септември, задржувајќи само 10 отсто од акциите.

AT&T планира да го оддели WarnerMedia и да го спои со Discovery. Договорот, кој се очекува да биде финализиран во средината на 2022 година, ќе доведе до создавање на нова компанија наречена Warner Bros. Discovery.