Без многу врева, оваа година Instagram објави порака во која ги охрабрува корисниците да „пробаат нова сметка“. Според известувањето, ова ќе им помогне на луѓето „да бидат во тек со помали групи пријатели“ и полесно да гледаат работи, поврзани со нивните интереси.
Пораката што се појавува на корисниците со една сметка им се појавува кога го држат прстот на иконата за сметката на дното на апликацијата или кликнуваат на корисничкото име на нивната сметка. Оттаму со само неколку команди можат да креираат втор профил без да се приклучат на постоечкиот, пишува „Wall Street Journal“.
Корисниците имаат избор да ги поврзат двете сметки, а втората се гледа како продолжение на првата – на начинот, на кој се додава нов профил на гледач на Neflix – или како целосно посебна сметка со нови информации за најава, рече Кристин Паи, портпаролка на Meta Platforms, матичната компанија на Instagram.
Ова одредува дали Instagram ќе брои еден активен корисник или неколку. Ако двете сметки не се поврзани, корисникот може да ја избрише едната без да влијае на другата на кој било начин.
Во целиот свет, добрите и лошите страни на социјалните мрежи се предмет на дебата. Ако социјалните медиуми и особено Instagram би можеле да се обвинат за растечката анксиозност и депресија, дали вториот профил ќе ги подобри или влоши работите? И дали креирањето на втора сметка е полесно отколку да се расчисти сметката од сосема непознати луѓе, од одамна заборавени интереси и реклами кои ништо не значат за корисникот?
Паи не кажува кога компанијата ја лансирала оваа алатка или колку луѓе создале нови сметки. Аналитичарите велат дека овој потег е реакција на корисниците кои го менуваат начинот на кој избираат да комуницираат на интернет, од јавни, допадливи објави до повеќе лични дискусии меѓу помалите групи. Тие велат дека Instagram и Меtа, порано познати како Facebook, го користат поголемиот ангажман (и приходите од реклами) меѓу луѓето кои можеби станале апатични.
Апликацијата е позиционирана да добива поттик за рекламирање од корисници кои повеќе се занимаваат со содржини во нови сметки со помалку пријатели и интереси отколку постарите, пренатрупани сметки, рече Ден Ајвс, аналитичар во Wedbush Securities.
Иако корисниците можат да ги постават своите сметки на Instagram како приватни и да споделуваат објави со „блиски пријатели“ во апликацијата, многумина веќе создадоа втора сметка. За разлика од социјалната мрежа Facebook, која инсистира на една сметка за секој корисник, Instagram отсекогаш бил отворен за повеќе профили на една личност.
Во мај, Instagram имаше 198 милиони дневни активни корисници во Соединетите држави, но 126 милиони дневни активни сметки, според внатрешните документи на компанијата прегледани од Вол Стрит Журнал. Ова сугерира дека 18 милиони се користат од луѓе со повеќе од еден профил.
„Сите знаеме дека луѓето одат на Instagram за да се поврзат со своите сакани и да ги земат предвид нивните многубројни интереси“, рече Паи. „Со тоа што ќе дозволиме да се креираат повеќе сметки, без разлика дали се за професионални или лични цели, се надеваме дека ќе им дадеме на луѓето повеќе начини да се изразат и да имаат поголема контрола врз содржината што ја гледаат и споделуваат. Според неа, со оваа алатка овој процес „може да биде невидлив“.
Многу корисници кои ги претворија своите сметки на Instagram во јавни билборди за нивните лични брендови повеќе не ги користат за поврзување и споделување со луѓе што ги познаваат. Тие се уморни и од алгоритми кои одлучуваат што да гледаат и каква содржина да им прикажат на другите, изјави Стејси Џонс, извршен директор на маркетинг агенцијата Hollywood Branded. Втората сметка може да им помогне на корисниците да се чувствуваат побезбедни и поискрени.
„Instagram ја идентификуваше потребата на пазарот да се врати на приватноста, во спротивно нема да ја промовира оваа опција“, рече Џонс. „Постои промена, или барем разбирање, дека ние како луѓе не мора да сакаме да ги живееме нашите животи јавно“.
Меtа се соочува со зголемена загриженост за тоа како ги привлекува и влијае на младите луѓе. Во ноември, неколку држави почнаа да истражуваат дали компанијата (особено, Instagram) ги прекршила законите за заштита на потрошувачите користејќи техники за зголемување на ангажманот меѓу младите потрошувачи.