
Во новата анализа на малата американска невладина организација Центар за истражување на автомобилската индустрија (CAR), тие пресметаа дека царините од 25 отсто на американскиот претседател Доналд Трамп за увоз на странски автомобили и делови воведени на почетокот на април ќе ги зголемат трошоците на домашната автомобилска индустрија за околу 108 милијарди во 2025 година.
Според таа анализа, објавена во четвртокот, најголемите американски автомобилски гиганти Форд, Џенерал Моторс и Стелантис ќе имаат околу 42 милијарди долари дополнителни производствени трошоци поради царините. Според таа пресметка, триото од Детроит би можело да биде принудено да плати во просек по 5.000 долари за делови што ги увезува од странство за секој автомобил што го склопуваат во САД и околу 8.600 долари за секој автомобил што го увезуваат од други земји.
Тарифите на Трамп од 25 отсто за автомобили стапија на сила на 3 април, предизвикувајќи шокови низ индустријата бидејќи деловите за склопување возила се набавуваат од целиот свет. Давањето важи и за возилата произведени во Мексико и Канада, иако автомобилите што се во согласност со постоечкиот трговски договор USMCA помеѓу САД, Канада и Мексико може да го одземат износот на вредноста на содржината на САД во поединечен автомобил од наплатата.
Тарифите на Трамп ги принудија производителите да направат промени во производството. Пред една недела Џенерал Моторс најави зголемување на производството на пик-ап камиони во својата фабрика во Индијана, која ќе вработи 225-250 нови работници, додека Стелантис најави привремен прекин на производството во една фабрика во Мексико и една во Канада. Последователно, тие потези ги погодија петте американски фабрики поврзани со нив.
Студијата предвидува дека поради царините, тие три големи производители ќе треба да плаќаат просечно 4.911 долари по возило за увезени делови, што ќе биде повисоко од просекот на целата автомобилска индустрија од 4.239 долари по возило. За готови увезени возила, студијата покажа дека просечните царински трошоци за секој автомобил биле 8.722 долари во автомобилската индустрија и 8.641 долари за големата тројка.
Мет Блант, претседател на Американскиот совет за автомобилска политика (AAPC), индустриска асоцијација што ги претставува трите главни производители, рече во изјавата дека студијата „покажува колку значителни ќе бидат трошоците што ќе ги создаде царината од 25 проценти за автомобилската индустрија. Американските производители Ford, GM и Stellantis сакаат да продолжат со тековниот дијалог со американската влада за зголемување на производството.
Иако царините на Трамп можат да и наштетат на целата автомобилска индустрија во Америка, американските производители се најранливи на ваквото вештачки воведено поскапување, бидејќи тие зависат повеќе од другите на американскиот пазар, а од него зависат и од увозот и продажбата на возила од фабриките во Канада и Мексико.
Минатата година Ford, GM и Stellantis продадоа 1,85 милиони увезени готови возила на американскиот пазар, што претставува речиси 13 отсто од нивната глобална продажба. За споредба, првите три јапонски производители Тојота, Хонда и Нисан заедно продадоа 1,53 милиони возила во САД, што претставува само 8,5 отсто од нивната глобална продажба. За германските производители Volkswagen, BMW и Mercedes-Benz, американскиот пазар претставува речиси 7 отсто од глобалната продажба, покажуваат податоците од анализата на тинк-тенк JATO Dynamics.
Printscreen