Како фокусот на софтверот помага на Tesla да не остане без чипови?

85
Американскиот концерн за електрични автомобили Tesla Inc. се појавува како еден од најголемите победници во автомобилската индустрија оваа година, во која секторот е тешко погоден од недостиг на полупроводници и прекинати глобални синџири на снабдување. Tesla го должи овој успех до одреден степен на своите корени од Силиконската долина, според Wall Street Journal.

Компанијата на Елон Маск е подготвена да произведе приближно 80% повеќе возила оваа година отколку во 2020 година, според аналитичарите, со најбрза годишна стапка на производство од 2018 година.

Глобалната автомобилска индустрија и понатаму е сериозно погодена од прекините на синџирот на снабдување и генерално се очекува да произведе околу еден процент повеќе возила отколку во 2020 година и околу 15 проценти помалку отколку во 2019 година, според проценките на IHS. Markit.

Tesla успеа да го одржи производството на своите фабрички линии во голема мера благодарение на своето акумулирано искуство во софтверското инженерство, што ја направи пофлексибилна од многу нејзини конкуренти во позадина на глобалниот недостиг на чипови. Овие чипови се користат за сè – од контролирање на електричниот мотор до полнење на телефон во кабината.

Соочена со недостиг на почетокот на оваа година, на пример, Tesla беше во можност брзо да го преработи софтверот потребен за интегрирање на алтернативни чипови во своите возила, рече Маск.

Претставниците на индустријата за полупроводници рекоа дека Tesla, како сè уште релативно млада автомобилска компанија, ја има предноста да ги дизајнира своите возила од нула наместо да додава делови по парче со децении, како што направија многу традиционални производители на автомобили. Ова овозможува на Tesla да ги консолидира системите, додаваат тие.

Во седанот Model 3, група на полупроводници обезбедува функции како што се контрола на звучниците и препознавање глас и гестови, кои во многу други возила ќе се контролираат одделно со дополнителни чипови, според студијата на Bain & Co.

Ганеш Мурти, главен извршен директор на добавувачот на полупроводници Microchip Technology Inc., рече дека производителите на електрични возила ја користат предноста што се технолошки, а не автомобилски компании.

Традиционалните производители на автомобили често дозволуваат добавувачите на делови да бидат одговорни за испорака на чипови. Наместо тоа, Маск претпочита да произведува свои компоненти за своите возила, што значи дека Tesla има подобра предвидливост за синџирот на снабдување во некои области откако изгради блиски односи со полупроводнички компании пред кризата, велат аналитичарите.

Tesla, на пример, го дизајнира компјутерот одговорен за напредната технологија за помош на возачот во своите понови возила.

Недостигот на чипови започна кон крајот на 2020 година, кога побарувачката за возила закрепна побрзо од очекуваното, на големо изненадување на самите производители на автомобили.

Без доволно полупроводници, производителите на автомобили веројатно ќе произведат приближно 77 милиони возила ширум светот оваа година, што е за околу 9% помалку од очекувањата во јануари, според консултантската компанија AlixPartners LLP.

Главниот финансиски директор на Tesla, Захари Кирхорн, во октомври изјави дека искуството на Tesla со чипови и постојаните предупредувања до добавувачите и помогнале на компанијата да одговори на предизвиците на синџирот на снабдување.

„Никогаш не ја намаливме нашата прогноза за производство со нашите добавувачи бидејќи додаваме капацитет што е можно побрзо“, им рече тој на аналитичарите.

Сепак, Tesla не е имун на проблеми со снабдувањето. Компанијата работеше со полн капацитет во своите фабрики, а во февруари накратко ја затвори фабриката во Фремонт, Калифорнија поради недостиг на делови. Tesla, исто така, избегна продлабочување на кризата со изградба на автомобили без сите потребни делови што требаше да се додадат подоцна.

Маск го наведе недостигот на чипови за да го забави пазарот за нови модели. Долгоочекуваниот електричен пикап и камион на Tesla, кои требаше да започнат со производство на почетокот на оваа година, се одложени за масовно склопување во 2022 и 2023 година, соодветно.

Традиционалните производители на автомобили веќе се фокусираат на чиповите. Лидерите на американскиот пазар Ford Motor Co. и General Motors Co. минатиот месец изјавија дека потпишале договори со полупроводнички компании за развој на чипови.

Консултантската фирма Gartner Inc. предвидува дека до 2025 година, половина од 10-те најголеми производители на автомобили по пазарна капитализација ќе дизајнираат барем дел од чиповите што им се потребни.

Во меѓувреме, зголемената популарност на електричните возила на глобално ниво и помага на Tesla да стане поатрактивен кандидат партнер за производителите на полупроводници.

Ден Шарки, адвокат од Детроит кој застапува голем број дилери на автомобили, рече дека некои од неговите клиенти се подготвени да соработуваат со Tesla на начин на кој не би соработувале со други компании.

Tesla има за цел лесно да ја исполни својата цел за зголемување на испораките на возила за 50% во споредба со минатогодишната бројка од речиси 500.000 единици. Компанијата испорача повеќе од 627.000 возила во рацете на клиентите во првите девет месеци од годината. Релативно малата големина на компанијата – и зголемената побарувачка за електрични возила – го олеснува одржувањето на брзиот раст. Групата, исто така, даде приоритет на испорака на возила до клиентите, дури и во отсуство на некои делови.

Мо Сидики, кој живее во Хамбург, Германија, рече дека добил СМС порака од Tesla на почетокот на овој месец во која компанијата го информирала дека поради проблеми со синџирот на снабдување, моделот Y што го купил за приближно 70.000 американски долари може да се испорача без USB порти или можност за безжично полнење на телефонот.