TSMC не е единствената тајванска компанија која има корист од електричните возила

105

Иако Тајван е еден од водечките светски добавувачи на електроника, никој не очекуваше дека земјата ќе има шанса да постигне сличен успех во автомобилската индустрија. Долги години овој сектор беше запоставен, имајќи предвид дека ниту една локална компанија не ги произведува виталните компоненти потребни за автомобили со мотори со внатрешно согорување, пишува Bloomberg.

Тоа се промени речиси преку ноќ кога производителите на автомобили почнаа да се жалат на недостигот на полупроводници на почетокот на минатата година. Во трката за глобална транзиција кон електрична мобилност, која се фокусира на електричните автомобили, автомобилските компании бараат многу повеќе електронски компоненти отколку во претходните години.

Името на Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), порано познат како главен снабдувач на процесори за уредите на Apple, сега почна да се споменува во речиси сите разговори поврзани со чипови. Иако автомобилите сочинуваат мал дел од вкупната продажба на TSMC, улогата на тајванскиот развивач во глобалните синџири за снабдување со автомобили се чини доволно значајна за да ги поттикне американските и германските политичари да побараат помош од Тајван за да се справат со кризата преку зголемување на производството на микроелектроника.

Преминот кон електрични автомобили овозможува развој на други тајвански компании. Бидејќи електричните автомобили бараат многу повеќе електронски делови, синџирот на снабдување со технологија на Тајван ја користи оваа можност на секој начин.

Главниот партнер на Apple во склопувањето на iPhone, Foxconn Technology Group, се согласи да ја купи фабриката за пикапи на Lordstown Motors во Охајо, САД, во очекување на одобрување од регулаторите, како клучен чекор во нејзината потрага да се етаблира како витален снабдувач во автомобилската индустрија.

Foxconn, заедно со тајванските Pegatron и Quanta Computer, исто така испорачува делови за Tesla, додека Delta Electronics обезбедува енергетски производи за General Motors, Stellantis и други големи производители на автомобили.

Други компании од островот претпочитаат да работат со добавувачи на автомобили. Производителот на компјутери и сервери Inventec, на пример, го снабдува Robert Bosch со матични плочи.

Технолошкиот бум на Тајван беше демонстриран претходно оваа година на саемот за потрошувачка електроника во Лас Вегас. Партнерството помеѓу BMW и E Ink, долгогодишен добавувач на електронска хартија за Kindle на Amazon, откри SUV концепт  што ја менува бојата.

Тајванските власти сакаат да им помогнат на локалните компании да го зголемат своето влијание врз глобалните синџири на снабдување. Владата на јужниот град Таинан бара соодветен терен за изградба на индустриски паркови со идеја да создаде специјализирани области за добавувачи на автомобилска електроника.

„Како што индустриите се подложени на дигитална трансформација, ќе им требаат нови материјали, нови модели на производство и поддршка од голем синџир на снабдување за информатички и комуникациски технологии“, рече претседателот на E Ink Ф.И. Ган претходно оваа година. „Токму тука е моќта на Тајван“, рече тој.