Кинеската автомобилска индустрија би можела да има корист од ситуацијата во Русија

Голем број производители одлучија да престанат да работат во нивните руски погони, а повеќето престанаа да извезуваат на рускиот пазар. Кинезите би можеле да профитираат од тоа.

Кинеската автомобилска индустрија не трпи поради актуелната геополитичка ситуација. Кина сè уште не воведе санкции против Русија, што во крајна линија значи дека трговијата меѓу двете земји може да продолжи без никакви назадувања. Ова е важно за кинеската автомобилска индустрија. Минатата година кинеските компании извезоа 122.800 автомобили во Русија, три пати повеќе од претходната година.

Во силната експанзија на кинеските производители, Chery забележа најзначаен пораст. Минатата година продадоа 40.874 автомобили, што е зголемување од неверојатни 250% во споредба со 2020 година. На второ место е Хавал со 39.126 примероци, а само на трето е Geely со 24.587 примероци.

Geely изјави за Auto News дека во основа престанал да работи во Русија без никакво објаснување, а другите автомобилски компании сè уште не коментираат. Се проценува дека кинеските производители ќе се обидат да ја искористат оваа ситуација, со што се согласуваат многу аналитичари. Меѓу нив е Јунис Ли од Бернштајн, која вели дека западните санкции против Русија ќе им помогнат на Кинезите да го зголемат уделот на пазарот на автомобили.

„Во случај кога санкциите на САД и ЕУ против Русија траат и на американските и европските производители им биде забрането да работат во Русија, постои голем потенцијал кинеските производители да го зголемат својот удел на рускиот пазар“, заклучи Ли.