Илон Маск стана највлијателниот извршен директор во светот во последните месеци. Неговата популарност се зголемува од ден на ден.
Тој има речиси 130 милиони следбеници на Твитер. Секој негов твит и порака го гледаат милиони корисници на социјалните мрежи и го покриваат медиумите.
Личноста на милијардерот и неговите ветувања дека ќе го промени транспортот денес и утре и дозволија на Tesla (TSLA), производителот на електрични возила на кој тој е извршен директор и ко-основач, да доживее невиден раст на берзата за автомобилска групација.
Пазарната вредност на Тесла моментално е 622 милијарди долари. Тоа е повеќе од 400 милијарди долари од Toyota Motor (TOYOF), најголемиот светски производител на автомобили во однос на продажбата минатата година. Јапонската групација моментално има пазарна вредност од 188 милијарди долари. Маск влева огромна доверба кај инвеститорите, што го оправдува ваквото вреднување на Tesla, на кое не се гледа на ист начин како на неговите конкуренти. Производителот на автомобили се смета повеќе за технолошка групација отколку за производител на автомобили, пишува The Street.
Во основа, на милијардерот не му треба никој друг за да ја утврди моќта и озлогласеноста на Тесла. Тој го отелотворува брендот и сè додека е на чело, инвеститорите треба да продолжат да ги туркаат акциите на компанијата кон врвот.
Иако ја има довербата на многу инвеститори, еден недостасува. Станува збор за легендарниот инвеститор Ворен Бафет, чија филозофија е да се разбере работењето на една компанија пред да се инвестира во неа.
Но, Бафет инвестираше во BYD, главниот кинески конкурент на Tesla. BYD продаде повеќе чисти возила од компанијата на Маск минатата година. Но, Tesla останува светски лидер кога се земаат предвид само електричните возила, бидејќи BYD продава и хибридни возила – бензин + електричен мотор.
Бафет, преку неговиот холдинг Berkshire Hathaway (BRK.A), инвестираше во BYD во 2008 година, стекнувајќи 225 милиони акции, што е еквивалентно на околу 232 милиони долари. Оттогаш, инвестициите значително се зголемија, а цената на акцијата на BYD значително се зголеми со текот на годините.