Предлогот на ЕУ има за цел автопроизводителите да ги елиминираат емисиите на CO2 од новите автомобили, но Германија бара одредени исклучоци
Во обидот за зачувување на животната средина, производителите на автомобили во Европската унија (ЕУ) сега имаат краен рок да го исполнат. До 2035 година, сите нови автомобили треба да имаат нулта емисија на CO2. Сепак, не секоја членка на ЕУ се согласува со одлуката. Во извештајот на Reuters, Германија формирала сојуз со неколку европски држави за да се спротивстави на споменатата забрана за мотори со внатрешно согорување.
Седумте вклучени земји се Чешка, Словачка, Италија, Полска, Романија, Унгарија и Германија – сите нивни министри за транспорт неодамна одржаа состанок за да разговараат за тоа што треба да се промени во одлуката на ЕУ.
Германскиот министер за транспорт Фолкер Висинг во изјава рече дека предлогот на ЕУ треба веднаш да се промени. Тој додаде дека пристапот изгледа погрешен, посочувајќи дека постои „климатски неутрален начин“ за користење на мотори со внатрешно согорување.
Според ова, објавено е дека новосоздадениот сојуз бара посебна категорија за возила со внатрешно согорување кои можат да работат на јаглеродно неутрални горива по 2035 година.
Производителите се насочуваат кон водород
Последниот чекор на ЕУ кон забрана на продажба на нови бензински и дизел автомобили до 2035 година се случи минатиот месец. Новото законодавство бара од производителите на автомобили да ги намалат емисиите на CO2 од новите возила на нула до таа година.
Покрај тоа, законот наложува и намалување од 55 отсто на емисиите на CO2 за новите автомобили и 50 отсто за комбињата до 2030 година. ЕУ ќе ги елиминира своите стимулации за возила со нула и ниска емисија до 2030 година. Производителите кои произведуваат помеѓу 1.000 и 10.000 нови автомобили годишно ќе имаат рок до 2036 година да ги пресретнат новите правила, додека производителите кои регистрираат помалку од 1.000 нови возила годишно би можеле да останат ослободени од прописите.
Неколку производители на автомобили веќе презедоа чекори во тестирањето на употребата на алтернативни горива, како што се синтетичките горива и водородната енергија, што ги истражуваат Porsche и Lamborghini. Дури и Toyota експериментира со мотори со согорување на водород, почнувајќи од Prius кој би требало да пристигне со споменатата погонска поставка до 2025 година.
Презеено од Avtoplus.mk