Northvolt вели дека може да произведе евтини, безбедни натриум-јонски батерии за складирање на обновлива енергија
Иако електричните возила емитуваат многу помалку загадувачи отколку возилата со внатрешно согорување, ископувањето на суровините што ги сочинуваат нивните батерии сè уште може да биде процес исполнет со CO2 емисија. Но, сето тоа може да се промени, бидејќи шведски Northvolt вели дека развил нова клеточна хемија која помалку се потпира на егзотични материјали.
За жал, компанијата вели дека нејзините натриум-јонски батерии сè уште не се подготвени за автомобили, но работи на тоа. Во меѓувреме, сугерира дека, со густина од 160 ват-часови по килограм, тие се идеални за складирање на обновлива енергија.
За споредба, таа енергетска густина е малку подобра од ќелиите на литиум железо фосфат (LFP) од CATL и BYD, но не е во однос на она што можат да го испорачаат литиум-јонските батерии. Како пример, ќелијата 4680 на Тесла наводно има густина на енергија до 296 ват-часови по килограм.
Сепак, навистина импресивниот дел е што батериите се направени со материјали кои ги има во изобилие, како железо и натриум. Тоа е исто така поекономично и побезбедно од хемијата на никел, манган и кобалт (NMC) или железо фосфат (LFP) кои веќе ги има на пазарот, според Northvolt.
„Светот положи големи надежи на натриум-јонот и со задоволство можам да кажам дека развивме технологија која ќе овозможи нејзино широко распространето распоредување за да се забрза енергетската транзиција“, рече Питер Карлсон, извршен директор на Northvolt. „Тоа е важна пресвртница за понудата на пазарот на Northvolt, но технологијата на батерии како оваа е исто така клучна за да се постигнат глобалните цели за одржливост, со тоа што електрификацијата ќе биде поекономична, одржлива и достапна ширум светот“.
Се работи на развој на батерии за автомобилски апликации
Развиена со својот истражувачки партнер Altris, шведската компанија вели дека нејзината натриум-јонска батерија зависи од материјалот наречен Prussian White, кој планира да биде првата што ќе ја индустријализира за оваа намена. Резултатот е ќелија која е евтина за производство и безбедна на високи температури, што ја прави привлечна за потоплите делови на светот. Northvolt вели дека работи на развој на ќелија со поголема густина во иднина која ќе биде идеална за автомобилски апликации.
„Нашата технологија на натриум-јони ги обезбедува перформансите потребни за да се овозможи складирање на енергија со подолго времетраење од алтернативните хемикалии на батерии, по пониска цена, со што се отвораат нови патишта за распоредување на производство на обновлива енергија“, рече Карлсон. „Потенцијалот на натриум-јон само на овој пазар ќе има огромно влијание во движењето кон глобалната електрификација“.
Преземено од: Avtoplus.mk