Производителите на автомобили и владите се плашат од кинеските електрични возила, а постои и сериозна причина за тоа
Новата анализа на Центарот за стратешки и меѓународни студии откри дека кинеската влада потрошила неверојатни 230,8 милијарди долари за да помогне во поддршката на фирмите за електрични возила помеѓу 2009 и 2023 година.
Сосема очекувано, поголемиот дел од трошењето е релативно неодамнешно. Тинк-тенкот проценува дека само 6,74 милијарди долари биле потрошени помеѓу 2009 и 2017 година. Сепак, тие бројки се зголемиле тројно во периодот помеѓу 2018 и 2020, а потоа одново драстично се зголемиле од 2021.
Иако бројките се проценки, Центарот за стратешки и меѓународни студии забележа дека кинеската влада ги поддржува електричните возила на различни начини. Ова вклучува попусти и ослободување од данок на промет, како и финансирање за инфраструктура. Згора на тоа, владата купува ЕВ за себе и ги поддржува програмите за истражување и развој на производителите на автомобили.
Нивото на поддршка варира, но владата значително ги зголеми трошоците за програми за истражување и развој во изминатите неколку години. Помеѓу 2009 и 2017 година беа потрошени само 2 милијарди долари. Тоа скокна на 3,6 милијарди долари во 2018 година и се искачи на 4,3 милијарди долари минатата година.
Центарот за стратешки и меѓународни студии рече дека нивните проценки се „многу конзервативни“ и дури не ги земаат предвид сите нивоа на владина поддршка. Ова вклучува локални стимулации, подарени земјишта, попусти на електрична енергија и субвенции за добавувачи.
Зборувајќи за второто, батерискиот гигант CATL наводно добил неверојатни 809,2 милиони долари субвенции минатата година. Тоа е повеќе од десет пати повеќе од она што го добија во 2018 година и речиси двојно повеќе отколку што добија во 2022 година.
Организацијата вели дека влијанијата се значителни бидејќи полето за игра е „фундаментално изменето“. Ова ќе го направи „многу потешко за другите да се натпреваруваат во Кина или каде било на друго место каде што се продаваат кинески електрични возила“. Додека Кина е далеку од единствената земја што ги поддржува производителите на автомобили и електричните возила, износот на владината поддршка е навистина огромен, што доведе и до воведување на привремени тарифи од ЕУ за електричните возила произведени во Кина.
Ова создаде свои проблеми бидејќи се вели дека земјата е дом на повеќе од 200 фирми за електрични возила, а за малкумина се вели дека се профитабилни. Исто така, има преголема понуда на електрични возила, што помага да се објасни војната со цените дома, како и зголемениот фокус на меѓународните пазари.
Додека Центарот за стратешки и меѓународни студии верува дека голем број кинески производители на автомобили на крајот ќе пропаднат, тој вели дека некои „сигурно ќе бидат потпори во глобалната индустрија“.
Преземено од Avtoplus.mk