Ако се грижите за вашите вработени, тие ќе се грижат за вашите клиенти

23

Секогаш атрактивен, деловно вешт и иновативен, Сер Ричард Бренсон изгради глобална деловна империја која трае 55 години. Почна како дваесетгодишник полн со ентузијазам и вљубен во музиката и плочите. Отворил продавница за плочи, а еднаш во едно одамна интервју признал дека почнал со користење на телефонскиот број на улична телефонска говорница како контакт. Тој разви бизнис вреден милијарди од музика, преку патување, транспорт, банкарство и телекомуникации.

Неговите најблиски соработници и аналитичари тврдат дека бизнисот на Бренсон сите овие години е изграден на единствени принципи кои им даваат приоритет на луѓето.

Дека „клиентот е секогаш во право“ нема да го оспорат повеќето деловни луѓе, но Бренсон се придржува до друга филозофија. Тој е познат по својата изјава: „Клиентите не се на прво место. Вработените се на прво место. Ако се грижите за вашите вработени, тие ќе се грижат за вашите клиенти“.

Зошто клиентот не е прв?

Овој принцип на управување со бизнисот може да се примени во различни деловни контексти, од стартап до етаблирани корпорации.

– Тоа се постигнува со негување на позитивна работна култура и инвестирање во сè што е потребно за вашите вработени да бидат успешни – пишуваат многу истомисленици на Бренсон, вклучувајќи го и самиот Бренсон.

Бизнис лидерите со години се обидуваат да откријат како да ги задржат клиентите. Но, работата е во тоа што тоа не е вистинското прашање да се постави дали сакате вашиот бизнис да расте. Наместо тоа, треба да се фокусирате на тоа како да ги одржувате вашите вработени среќни и задоволни, за да продолжат да работат за вашите клиенти да останат ваши.

Според Бренсон, факт е еден: начинот на кој ги третирате вашите вработени директно влијае на тоа како вашите клиенти се чувствуваат за вашиот бизнис. Бројни студии покажаа дека задоволните вработени водат до задоволни клиенти. Ова ја нагласува клучната улога што ја игра задоволството на вработените во задржувањето на клиентите, што го прави врвен приоритет за секој бизнис.

Лидерството започнува од дното

Бренсон и неговите слични учат дека лидерството започнува од дното, а не од врвот. Менаџерите се обучени да им дадат приоритет на потребите на вработените во првата линија, бидејќи тие се најблиску до клиентите.