Кина им порача на своите производители на автомобили да ги прекинат големите инвестиции во европските земји кои поддржуваат дополнителни тарифи за електричните возила од кинеско производство, рекоа извори на Ројтерс, потег кој веројатно дополнително ќе ја подели Европа.
Новите царини на Европската унија до 45,3 отсто стапија на сила по едногодишна истрага што го подели блокот и предизвика одмазда од Пекинг.
Десет членки на ЕУ, вклучувајќи ги Франција, Полска и Италија, ги поддржаа тарифите на гласањето овој месец, а пет членки, вклучително и Германија, беа против, а 12 беа воздржани.
Италија и Франција се меѓу земјите од ЕУ кои им се додворуваа на кинеските производители на автомобили за инвестиции, но исто така предупредија на ризиците што ги претставува поплавата од евтини кинески електрични возила за европските производители.
Додека Пекинг ги продолжува разговорите за алтернативи на тарифите, кинеските производители на автомобили, вклучувајќи ги BYD, SAIC и Geely, треба да ги паузираат своите планови за инвестирање во фабрики во земјите што го поддржаа предлогот, наведе Ројтерс на состанокот одржан од Министерството за трговија на 10 октомври, без именувајќи ги изворите бидејќи оваа средба, како што се наведува, не била јавна.
На состанокот присуствуваа и неколку странски производители на автомобили, а учесниците беа „охрабрени“ да инвестираат во оние кои гласаа против тарифите, според истиот извор. На состанокот на производителите на автомобили им било кажано дека треба да избегнуваат одделни инвестициски разговори со европските влади и наместо тоа да работат заедно на заеднички преговори.
Geely одби да коментира, а SAIC, BYD и Министерството за трговија не одговорија веднаш на барањата за коментар.
SAIC, државната компанија и втор по големина извозник на автомобили во Кина, избира локација за фабрика за електрични возила во Европа и одделно планира да го отвори својот втор европски центар за делови во Франција оваа година за да ја задоволи растечката побарувачка за своите автомобили MG.
Италијанската влада е во преговори со Chery, најголемиот кинески производител на автомобили по извоз, и други кинески производители на автомобили, вклучително и Dongfeng Motor, за потенцијални инвестиции, кои сега би можеле да станат сомнителни, но ниту една од владите со кои контактираше Ројтерс не одговори.
BYD гради фабрика во Унгарија, која гласаше против тарифите, а кинеската компанија исто така размислуваше да го пресели своето европско седиште од Холандија во Унгарија поради загриженоста за трошоците, изјавија две различни луѓе за Ројтерс.