Поради вештачката интелигенција се загрозени приходите на вработените во музичката индустрија

Вештачката интелигенција би можела значително да ги загрози приходите на вработените во музичката индустрија, покажува глобалната студија нарачана од Меѓународната конфедерација на здруженија на автори и композитори (CISAC).

Според студијата спроведена од агенцијата за истражување и консултации PMP Strategy, вработените во музичкиот сектор ќе изгубат речиси четвртина од приходите во следните четири години поради генеративната вештачка интелигенција (Gen AI). Освен во музичкиот сектор, вработените во аудиовизуелниот сектор ќе се соочат и со пад на приходите за повеќе од 20 отсто, паралелно со растот на пазарот на генеративна вештачка интелигенција од три милијарди на предвидените 64 милијарди евра годишно до 2028 година. Се заклучува во истражувањето  објавено во Париз од Меѓународната конфедерација на здруженија на автори и композитори (CISAC), која претставува повеќе од пет милиони автори ширум светот.

Иако напредокот на вештачката интелигенција значително ќе ги збогати големите технолошки компании, извештајот заклучува дека без регулаторна заштита, авторските права и приходите ќе бидат драстично намалени. Претседателот на CISAC и поранешен член на ABBA, Бјорн Улвеус, ги истакна Австралија и Нов Зеланд како водечки земји во обликувањето на политиките што ќе ги заштитат креативците од генеративната вештачка интелигенција. Политиките на тие земји, според неговата проценка, би можеле да обезбедат вештачката интелигенција да служи како алатка за подобрување на човечката креативност, а не да ја замени.

Истражувачите предупредуваат дека, според сегашната регулаторна рамка во повеќето земји, авторите може да загубат на два фронта, пренесува Хина. Првиот е неовластеното користење на нивните дела под раководство на Gen AI, а вториот е стеснувањето на просторот за креативна работа, бидејќи постои можност делата генерирани од вештачката интелигенција да станат конкуренти на оние чии автори се луѓе.

„ВИ може да отклучи нови и возбудливи опции, но мора да прифатиме дека, ако е лошо регулирана, има моќ да им нанесе голема штета на човечките автори, нивните кариери и средства за живот. Кое од двете сценарија ќе победи? Ова во голема мера ќе биде определено од одлуките на креаторите на политиките и законите. Клучно е да ги заштитиме правата на авторите и да помогнеме да се развие средина која ги штити човечката креативност и култура“, рече Улвеус.

Извештајот предвидува дека до 2028 година, експоненцијалниот раст на генеративната музика со вештачка интелигенција ќе претставува околу 20 отсто од приходите на традиционалните платформи за стриминг музика и околу 60 отсто од приходот на платформи како Spotify и слично. Програмерите на вештачка интелигенција и давателите на услуги во музичката индустрија може истовремено да ги зголемат приходите. Но, како што беше предупредено, тоа ќе биде приход директно од нелиценцираната репродукција на авторски дела.

Проектираната загуба на приход ќе биде значајна и за аудиовизуелните креатори. Преведувачите и адаптерите за синхронизација и титлување ќе бидат најмногу изложени бидејќи 56 отсто од нивните приходи се изложени на ризик, додека ризикот за сценаристите и режисерите се проценува на 15 до 20 отсто од приходот.

Потпретседателот на CISAC, режисер и сценарист Анхелес Гонзалес-Синде Реиг рече дека алатките за вештачка интелигенција можат да ја поддржат и да ја зајакнат работата на филмаџиите, но исто така постои огромна загриженост дека во брзањето да се искористи и да се заработи генеративната вештачка интелигенција, креаторите ќе бидат третирани како последователни размислувања. , без право на овластено користење на нивните дела.

„Студијата ја истакнува потребата од етички и економски здрави политики кои ги ставаат правата на креаторите во самиот центар на светот на вештачката интелигенција. Човечките креатори мора да бидат во центарот на обликувањето на политиките и регулативата“, рече тој.

Фото: Pixabay