Кои глобални брендови најбрзо ја изгубија вредноста во 2025 година?

Во тековниот дел од 2025 година, кафетериите, производителите на возила, социјалните мрежи и логистичките компании беа меѓу брендовите со најголем пад на вредноста.

Како што пишува порталот Visual Capitalist, прв на оваа озлогласена листа беше синџирот кафетерии на Starbucks, чија вредност се намали за 21,9 милијарди долари за само една година. Причината за ова е падот на продажбата во постојните објекти, но и зајакнувањето на конкуренцијата на клучните пазари како што е Кина. Да потсетиме, во тоа време потрошувачите на западните пазари повикаа на бојкот на Starbucks поради тврдењата дека го поддржува Израел, што се прошири како пожар на социјалните мрежи. Синџирот кафетерии го негираше ова, но повиците за бојкот продолжија. Љубителите на кафе ги избегнуваа и неговите објекти поради антисиндикалната политика на Starbucks во екот на борбата за поголеми права на работниците во САД, пренесува bif.rs.

На второто место на табелата, веднаш зад Starbucks, е Tesla, компанија која потрошувачите исто така ја бојкотираа оваа година. Причината за загубата на вредноста на „Тесла“ од 15,3 милијарди долари е растот на конкуренцијата, како и лошиот јавен имиџ на нејзиниот сопственик Илон Маск, кој се влоши откако тој работеше на намалување на трошоците на американската администрација.

Сепак, не само американските компании губеа вредност. На третото место на листата е кинеската апликација WeChat, која изгуби 8,8 милијарди долари, по што следуваат јапонскиот конгломерат Mitsui Group (6,9 милијарди) и германскиот автомобилски гигант Mercedes-Benz (6,4 милијарди).

По нив следуваат ревизорската и консалтинг фирма EY (5,8 милијарди долари), курирската компанија FedEx (5,6 милијарди долари), нафтениот гигант Shell (4,2 милијарди долари), компанијата за здравствено осигурување Elevance Health, која загуби 4,2 милијарди долари, и телекомуникацискиот бренд Spectrum со загуба од 3,1 милијарда долари.

Компаниите што се занимаваат со стриминг, трговија и технологија, исто така, брзо изгубија вредност.