ADAC тестираше повеќе од 80 електрични автомобили, резултатот е поразителен

290

Недоволната автономија сè уште често се наведува како главен недостаток на електричните автомобили. ADAC спроведе нов тест во кој анализираше повеќе од 80 електрични возила за да утврди кои се погодни за понатамошни патувања.
Германскиот автоклуб за конечна оценка ги зеде како основа параметрите утврдени во воспоставениот екотест. Мерењето се врши со наполнета батерија до 90 проценти, бидејќи повеќето сопственици во повеќето случаи тргнуваат на пат со отстапување до 10 проценти. Целокупниот тест вклучува дополнителна автономија што може да се постигне по полнење на брз полнач за време на 20-минутна пауза во идеални услови.

Во мерењето на ADAC, Hyundai Ioniq 6 со батерија од 77,4 kWh и погон на задните тркала беше предводник, постигнувајќи вкупен опсег од 931 километар со едно застанување и дополнително кратко полнење. Lucid Air „застана“ по 859 километри, BMW iX помина 835 километри, Mercedes EQS – 825 километри, EQE SUV – 806 километри и Polestar 2 – 801 километри. Значи, станува збор за електрични модели кои постигнуваат автономија од повеќе од 800 километри со спецификации за батерија и погон наменети за долги растојанија.

Сепак, во првата категорија се Германците кои бараат возила кои можат да поминат преку 750 километри со едно застанување и дополнително полнење како „целосно погодни за долги релации“. Во нивниот тест на повеќе од 80 возила, само 13 го постигнаа тој резултат, вклучително и шест наведени возила што минуваат 500 милји или повеќе.

Втората категорија се возила со автономија помеѓу 500 и 750 километри, кои се оценети како возила „погодни“ за долги растојанија или возила погодни за долги растојанија со малку подолго време на полнење. Во таа категорија имало најмногу возила, дури 42.

Германскиот авто-клуб ги категоризира и возилата кои се „условно“ (автономија 400-500 km) погодни за долга километража, а на тестот имаше 14, но последната категорија се возилата несоодветни за понатамошни патувања (домет помал од 400 km), а тука на дното на вагата се најде Fiat 500e со помала батерија од 23,8 kWh, која на тестот и покрај дополнителното полнење овозможи автономија од само 233 километри.

Кога купуваат електричен автомобил, ADAC им препорачува на клиентите да внимаваат не само на големината на батеријата, туку и на потрошувачката на енергија и времето на полнење. Дополнително, возилото треба да нуди климатизација на батеријата ако е можно, идеално автоматски преку системот за навигација и рачно активирано. Батеријата на „вистинската“ температура е клучна за брзо полнење во ладни услови за да се постигнат највисоки можни перформанси за полнење.