Акциите на неамериканските производители на автомобили остро паднаа поради најавите на Трамп

92

Цените на акциите на странските производители на автомобили, вклучувајќи ги кинеските и германските производители, остро паднаа во средата поради загриженоста дека САД ќе ги зголемат тарифите за увезените возила во времето на новоизбраниот претседател Доналд Трамп.
Акциите на BMW и Mercedes-Benz со кои се тргува во Европа паднаа за околу 6,5%, додека Porsche падна за 4,9% и Volkswagen падна за 4,3 отсто. Акциите на кинеските производители на автомобили со кои се тргува во САД, како што се BYD, Li Auto и Nio, исто така, паднаа помеѓу 2% и 5% во меѓудневното тргување во средата.

Трамп изјави дека ќе ги зголеми тарифите за многу производи, вклучително и нови автомобили и камиони од Кина, Европа и Мексико, каде што многу производители на автомобили, вклучително и Европејци, поставија производствени центри.

Акциите со кои се тргува во САД на јапонските производители на автомобили Тојота Мотор и Хонда Мотор исто така паднаа за околу 1% и 9% во дневното тргување, соодветно. И двајцата, исто така, пријавија пад на кварталната заработка претходно во текот на денот.

Трамп даде неколку прогласи поврзани со тарифите за време на неговата кампања, вклучително и повикување на повеќе од 200% царини или данок за увезените возила од Мексико. Тој се закани и како и за време на неговиот прв мандат, дека ќе го зголеми увозот на европски возила.

Извршниот потпретседател на Хонда, Шинџи Аојама, предупреди на зголемување на трошоците за бизнисот на компанијата доколку дојде до зголемување на тарифите. Тој рече дека Хонда произведува приближно 200.000 возила годишно во Мексико и испорачува околу 160.000 од нив во САД.

„Тоа е големо влијание“, рече тој за последните финансиски резултати на компанијата. „Не се работи само за Хонда. … Сите компании се во иста ситуација. И, накратко, не би помислил дека тарифата ќе се воведе наскоро“.

Аојама подоцна додаде: „Можеби ќе започнеме со производство на друго место без да подлежиме на американски тарифи“.

Повеќето големи производители на автомобили имаат фабрики во САД. Сепак, тие сè уште во голема мера се потпираат на увоз од други земји, вклучително и Мексико, за да ја задоволат побарувачката на потрошувачите во САД.

General Motors, Ford Motor и Stellantis мајката на Chrysler исто така имаат погони во Мексико. Така и Toyota, Honda, Hyundai-Kia, Mazda, Volkswagen и други.